ads

وزارت تحصیلات عالی: هیچ محدودیتی در انتخاب رشته برای دختران در امتحان کانکور نیست

درحالیکه شماری از رسانه‌ها به نقل از وزارت تحصیلات عالی از محدودیت در انتخاب رشته‌ها برای دختران در امتحان کانکور خبرداده بودند، اما وزارت تحصیلات عالی می‎گوید که انتخاب رشته‌های تحصیلی در کانکور امسال برای دختران آزاد می‎باشد و آنان می‎توانند به هر بخشی که علاقمند استند، آن را انتخاب کنند.

سونا یوسفی
12 میزان 1401
وزارت تحصیلات عالی: هیچ محدودیتی در انتخاب رشته برای دختران در امتحان کانکور نیست
عکس از شبکه‌های اجتماعی

در عین حال شماری از متقاضیان دختر در کانکور امسال از حکومت می‎خواهند که در جذب پوهنتون‎ها برای دختران تخفیف در نظر گرفته شود.

خالق‌داد احمد تقی، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی می‎گوید که هیچ‌گونه محدودیتی برای دختران متقاضی کانکور در انتخاب رشته‌های تحصیلی آنان وجود ندارد.

او می‎افزاید که انتخاب رشته‌های تحصیلی همانند سال‎های گذشته آزاد است و هر متقاضی می‎تواند رشته دلخواه خود را انتخاب کند.

«اشتراک کننده‌گان امتحان کانکور می‎توانند آزادانه هر رشته‌ای را که علاقه دارند انتخاب کنند و وزارت تحصیلات عالی کوشش دارد تا زمینۀ بهتر تحصیل را برای آنان فراهم سازد.»

در عین حال شماری از دخترانی که می‎خواهند در امتحان کانکور امسال اشتراک کنند، از حکومت می‎خواهند که برای متقاضیان دختر تخفیف در نظر گرفته شود.

آرزو، یکی از متقاضیان اشتراک کانکور می‎گوید:«من می‎خواهم در امتحان کانکور اشتراک کرده و در رشتۀ دلخواه خود کامیاب شوم. حکومت نباید انتخاب رشته‌های تحصیلی را مقید سازد.»

دختران متقاضی اشتراک در کانکور می‎گویند که نظر به شرایط و محدودیت‎های که در سال جاری بر تعلیم و تحصیل دختران وضع شده، آنان نتوانسته‌اند برای کانکور امسال آمادگی کامل بگیرند.

آنان می‎گویند در امتحان امسال برای دختران باید سهم بیشتر داده شود تا دختران بیشتری برای ادامه تحصیل در پوهنتون‎ها جذب شوند.

هدیه، یکی دیگر از دختران متقاضی اشتراک در کانکور می‎گوید:« امسال دختران نتوانستند به خاطر امتحان کانکور آمادگی بگیرند. از حکومت می‌خواهم به دختران توجه بیشتر داشته باشد و سهم بیشتر را به دختران بدهد.»

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی درحالی از آزاد بودن دختران در انتخاب رشته‌های تحصیلی سخن می‌زند که پیش از این برخی از رسانه‌ها نظریات متفاوتی را به نقل از وی به شمول محدودیت رشته‌های تحصیلی برای دختران به نشر رسانده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA