ads

شهروندان: نرخ‌های خدمات شبکه‌های مخابراتی در افغانستان بلند است

شماری از شهروندان از خدمات  شبکه‎های مخابراتی شکایت داشته و می‎گویند، باآنکه نرخ‎های تماس و انترنت در تمام شبکه‎های مخابراتی بلند است، اما کیفیت خدمات بسیار پایین می‎باشد. مسئولین وزارت مخابرات اما می‎گویند که با شبکه‎های مخابراتی در مورد کیفیت خدمات شان بحث و همچنان برای آنان نرخ‎نامه مشخصی تعیین شده است.

سونا یوسفی
5 میزان 1401
شهروندان: نرخ‌های خدمات شبکه‌های مخابراتی در افغانستان بلند است

این شهروندان می‎گویند که کارهای روزمره شان‎ بیشتر به انترنت و دیگر خدمات شبکه‌های مخابراتی وابسته است و بی‌کیفیت شدن این خدمات آنان را با مشکل روبرو می‌کند.

مظفر که در منطقه «نیاز بیک» کابل زندگی می‎کند، می‎گوید:”وقتی به خانه می‌روم سیم‌کارت‌ها قطع می‌شود. اگر کسی زنگ بزند، تماس برقرار نمی‎شود. ما هم نمی‎توانیم تماس برقرار کنیم، مجبور می‌شویم از حویلی بیرون شده و به دیگران تماس بگیریم.”

به گفتهء این شهروندان آنان ماهانه برای گرفتن بسته‌های انترنت و تماس‎های مخابراتی پول‌های گزافی را می‎پردازند، اما با توجه به کیفیت پایین خدمات از آن استفاده نمی‌توانند تا آنکه امتیازها بدون استفاده در اخیر ماه از سوی شبکه‎های مخابراتی قطع می‌شوند.

شکریه، باشنده منطقۀ پل سرخ کابل می‎گوید:” در این اواخر شبکه‌های مخابراتی بسیار ضعیف، اما قیمت‌ها بلند است. وقتی انترنت فعال می‎کنیم به درستی کار نمی‎دهد.”

 از سویی هم بانو نوری، یکی دیگر ازباشنده‎گان کابل می‎گوید که شبکه‌های مخابراتی کریدیت(اعتبار) مشتریان را به بهانه‎های مختلف می‌ربایند:”دیروز در حساب خود 150 افغانی افزودم، اما وقتی خواستم تماس بگیرم، شبکه جواب داد که در حساب خود پول اضافه کنید. وقتی به مرکز شبکه تماس گرفتم، برایم از انواع بسته‌ها نام گرفت که من آنرا فعال نکرده بودم.”

با این حال عنایت‎الله الکوزی، سخنگوی وزارت مخابرات می‎گوید که مسئولان این وزارت طی نشستی با شبکه‎های مخابراتی، نرخ‎نامۀ مشخصی را برای آنان تعین کرده است. او اما می‎افزاید که شبکه‌های مخابراتی استدلال دارند که عرضۀ خدمات معیاری زمانبر است.

سخنگوی این وزارت می‌افزاید که شبکه‌های مخابراتی تحت کنترول تیم‎های نظارتی کار می‌کنند و در صورت تخلف آنان نظر به قانون مخابرات مجازات خواهند شد:”در شبکه‌های مخابراتی به اندازۀ خواست مردم کار نشده است، اما این بحث تخنیکی است که به تیم‎های تخنیکی نیاز است. انشاالله خدمات بهتر خواهد شد.”

به گفتهء شهروندان قیمت انترنت و دیگر خدمات مخابراتی در افغانستان نظر به کشورهای دیگر بسیار بلند می‎باشد و مردم توان پرداخت آن را ندارند.

این شهروندان از امارت اسلامی می‎خواهند که در این زمینه توجه کرده و قیمت بسته‌های انترنتی و مخابراتی را کاهش دهد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA