ads

تقدیر از فرهنگیان در فاریاب

ادارۀ اطلاعات و فرهنگ ولایت فاریاب همایش فرهنگی را با اشتراک ده‌ها تن از شاعران، فرهنگیان و نویسنده‌گان این ولایت در صحن این ریاست برگزار کرد.

آزادبیگ رسولی
31 سنبله 1401
تقدیر از فرهنگیان در فاریاب

مولوی شمس‌الله محمدی رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فاریاب هدف از برگزاری این برنامه را تشویق و تقدیر از شاعران، فرهنگیان و نویسنده‌گان این ولایت عنوان کرد.

آقای محمدی گفت که شاعران، فرهنگیان و نویسنده‌گان ازجمله شخصیت‌های معنوی و غنیمت‌های علمی و فرهنگی جامعه هستند.

 وی افزود که گردهم آمدن شاعران و فرهنگیان، شعر خوانی، داستان خوانی و نقد آن، در غنامندی ادبی و فرهنگی کمک می‌کند.

رئیس اطلاعت و فرهنگ این ولایت در سخنان خود با اشاره به رسالت شاعران در برابر جامعه، از آنان خواست تا در راستای وحدت ملی و عشق به وطن و نهادینه کردن فرهنگ صلح و همدلی در کشور تلاش کنند.
درعین حال احمدالله عرب، یکی از شاعران و نویسنده‌گان فاریاب برگزاری همچو برنامه‌ها را یک اقدام نیک و مثبت در رشد فرهنگ و تشویق جامعۀ فرهنگی فاریاب عنوان کرد.

آقای عرب افزود که طی سال‌های متمادی هیچ توجهی درقسمت رشد و حمایت جامعه فرهنگی فاریاب صورت نگرفته است:”به دلیل وضعیت بدِ اقتصادی، آثار شماری از شاعران و نویسنده‌گان از چندین سال بدینسو از چاپ باز مانده است.
درعین حال سید تاج الدین تاشقین بهایی، یکی دیگر از فرهنگییان به کلید گفت که شاعران و ادیبان می‌توانند با سرودن اشعار میهنی و عاطفی حس وطن دوستی و صلح پروری را در میان مردم و جامعه تقویت بخشیده و در راستای ملت سازی نقش بیشتری ایفا کنند.
او افزود:”حکومت می‌تواند با اختصاص بودجه به منظور رشد و انکشاف فرهنگ، حمایت از فرهنگیان و چاپ آثارشاعران و نویسنده گان، به فرهنگ و فرهنگیان کشور کمک کند.”

دراین همایش فرهنگی ده‌ها تن از  شاعران اشعار شان را که بیشتر حس وطن دوستی، آزادی و صلح باهمی در آن موج می زد، به خوانش گرفتند.

قابل یاد آوری است که دراین همایش، شماری از فرهنگیان نخبه از سوی ادارۀ اطلاعات و فرهنگ این ولايت مورد تقدیر و تحسین قرار گرفتند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA