ads

قطع شبکه‌های مخابراتی در کابل مردم را با مشکلات جدی مواجه ساخت

روز دوشنبه (17 اسد) از ساعت 8:00 صبح تا 9:00 شب، شبکه‌های مخابراتی در شهر کابل قطع شد که درپی آن، مردم با مشکلات جدی مواجه گردیدند.

راحله یوسفی
18 اسد 1401
قطع شبکه‌های مخابراتی در کابل مردم را با مشکلات جدی مواجه ساخت

سحر؛ باشنده ناحیه دهم شهر کابل گفت:« مادرم در شفاخانه بستری بود و بخاطر قطع خدمات شبکه‌های مخابراتی، با او صحبت نتوانستم و بسیار به تشویش بودم.»

فاطمه؛ دیگر باشنده کابل نیز به کلید گفت:« یکی از دوستان ما از خارج به کشور آمده بود، به دلیل قطع خدمات شبکه‌های مخابراتی نتوانستیم با او ارتباط برقرار کنیم. او مجبور شده بود که به هوتل برود و ساعت نه شب ما با او ارتباط برقرار کردیم.»

از سویی هم میوند گل؛ یک تن از تاجران در شهر کابل می‌گوید که با توقف فعالیت شبکه‌های مخابراتی، در تجارتش ضرر کرده است.

او افزود:« در بیشتر ساحات شهر کابل شبکه‌های مخابراتی قطع بود. برای تجارت ما زیان جبران ناپذیر را وارد کرد؛ چون کار و تجارت ما وابسته به انترنت و تلیفون است.»

در همین حال عبدالرحمن الهی؛ آگاه امور اجتماعی، قطع شبکه‌های مخابراتی را اتفاق نادر در عصر تکنالوژی می‌داند و می‌گوید که قطع این شبکه‌ها زنده‌گی عادی مردم را مختل می‌سازد.

الهی گفت:« در شرایط کنونی که ارتباطات از طریق تکنالوژی صورت می‌گیرد و از ضروریات اساسی مردم حساب می‌شود، هر گونه اختلال ایجاد کردن در این زمینه، می‌تواند روند زندگی عادی مردم را مختل سازد.»

با این حال عنایت‌الله الکوزی؛ سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید، شبکه‌های مخابراتی بر اساس تصمیم رهبری امارت اسلامی و به‌خاطر تامین بهتر مراسم مذهبی دهم محرم، برای سیزده ساعت در کابل قطع شد.

الکوزی افزود:« تنها در کابل شبکه‌های مخابراتی به‌دلیل تامین بهتر امنیت مراسم عاشورا از ساعت هشت صبح تا نه شب قطع شده بود.»

از سویی هم بسم‌الله حبیب؛ معاون سخنگوی وزارت امور داخله، می‌گوید که قطع شبکه‌های مخابراتی، تاثیر مثبتی در تامین امنیت روز دهم محرم داشت.

« هر نظام برای تدابیر امنیت شهروندان خود از طریق‌های گوناگون استفاده می‌کند. قطع خدمات مخابراتی یک گام مثبت بوده و یک نتیجه مثبت هم داد.»

در بیست سال اخیر، این نخستین بار بود که شبکه‌های مخابراتی در پایتخت، قطع شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA