ads

شهروندان از نبود چک‌پاینت در برخی مناطق شهر شکایت دارند

برخی از شهروندان کابل، از نبود چک‌پاینت‌‌ها و گزمه‌های سیار، در مناطق مختلف این شهر شکایت دارند.

محب وزیری
28 سرطان 1401
شهروندان از نبود چک‌پاینت در برخی مناطق شهر شکایت دارند

آنان از مسئولین امارت اسلامی می‌خواهند تا نیروهای بیشتری را در جاده‌های شهر برای تامین امنیت بگمارند.

به باور شهروندان کابل، نبود گزمه‌های سیار و چک‌پاینت‌ها، سبب افزایش سرقت‌های مسلحانه و جرایم جنایی می‌شود.

فواد صافی یکی از شهروندان شهر کابل می‎‌گوید:«چک‌پاینت‌ها از طرف صبح وقت وجود ندارد و امنیت مردم به شکلی درست تامین نمی‌شود و هم‌چنان گزمه‌های سیار از طرف شب فعال نیست و مردم نمی‌تواند به راحتی گشت‌و گذار کنند.»

در عین‌حال، الینا مرادی یکی دیگر از شهروندان شهر کابل نیز می‌گوید که چک‌پاینت‌های فعال در کابل کم‌تر شده و مردم نگران امنیت جانی شان هستند:«چک‌پاینت و گزمه سیار در شهر کابل کم‌تر شده و مردم، بخصوص کسانی‌که موتر دارند با خیال راحت، نمی‌توانند از طرف شب گشت و گذار کنند. خواست ما از مسئولین امارت اسلامی این‌ست تا در رابطه توجه کنند.»

در همین‌حال به باور یوسف امین زازی آگاه امور نظامی، چک‌پاینت‌های دایمی و گزمه‌های سیار نمی‌تواند تمام مشکلات امنیتی شهر را حل کند.

به گفته او، اولین گام در زمینه تامین امنیت، همکاری مردم با پولیس و برعکس آن است:«چک‌پاینت‌ها فقط برای حل مشکلات فوری به‌راه انداخته می‌شود. تا زمانی‌که نیروهای امنیتی و کشفی با مردم و مردم با آنان، همکاری نداشته باشند، ما تنها به چک‌پاینت اکتفا کرده نمی‌توانیم.»

با این‌همه، بسم‌الله حبیب معاون سخن‌گوی وزارت امور داخله می‌گوید که تشکیلات این وزارت تکمیل است؛ اما در برخی جاها ایجاب می‌کند تا نیروهای کشفی و استخباراتی نیز برای تامین امنیت، استخدام شوند:«نیروهای امنیتی ما تکمیل است اما بازهم به افزایش ‌آن ضرورت دیده می‌شود و باید یاد آور شوم که نیروهای جدید در مرکز تعلیمی نظامی ما درحال آموزش اند تا به جاهای که نیاز است، استخدام می‌شوند.»

این درحالی‌ست که در روزهای اخیر رویدادهای امنیتی و جرایم جنایی در شهر کابل افزایش یافته است. در تازه‌ترین مورد، صبح روز سه‌شنبه یک نوجوان 15 ساله در ناحیه پنجم شهر کابل در ساحه کوته سنگی از سوی افراد ناشناس با ضرب گلوله به‌قتل رسیده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA