ads

عالمان دین در مزارشریف خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم شدند

شماری از عالمان دین در شهر مزارشریف، طی همایشی خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه دوره متوسطه و لیسه در کشور شدند.

جواد نبی‌زاده
16 حمل 1401
عالمان دین در مزارشریف خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم شدند

این عالمان دین، فرا گرفتن علم و دانش را از جمله آموزه‌‎های دینی عنوان کرده و از حکومت امارت اسلامی می‌خواهند که هرچه زودتر دروازه‌های مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم را باز کنند.

مولوی محمد حنیف، یک‌تن از اشتراک کنندگان این همایش می‌گوید که ادامه تحصیل دختران با حجاب اسلامی موافق قرآن و حدیث نبوی است و هیچ مشکل شرعی ندارد.

مولوی حنیف افزود:« وقتی در شریعت آموزش دختران با رعایت حجاب اسلامی مشکلی ندارد، پس باید تمام دروازه‌های مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم به روی شاگردان باز شود.»

در عین‌حال محمد سردار سیرت، یکی دیگر از عالمان دین از مسئولان وزارت معارف کشور می‌خواهد که هرچه زودتر دروازه‌های مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم را مانند دروازه‌های پوهنتون به روی شاگردان باز کنند.

از سوی‌هم مولوی محمد سیدهاشمی، با ابراز اینکه ادامه تحصیل دختران یک وجیبه دینی است، افزود:«هیچ دینی به اندازه اسلام به فرا گرفتن علم و دانش از سوی دختران و پسران تاکید نورزیده است.»

او تاکید کرد که دختران می‌توانند با رعایت حجاب مناسب درس و تعلیم شان را در کشور ادامه دهند.

این در حالی است که در آغاز سال تعلیمی، امارت اسلامی افغانستان به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه ورود به مکتب‌ها را نداده و از آنان خواستند تا اتخاذ تصمیم در مورد تغییر نحوه پوشش دختران مکتب، منتظر بمانند.

گفتنی این اقدام امارت اسلامی واکنش‌های جدی داخلی و بین‎‌المللی را نیز به‌همراه داشت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA