ads

یک هیات امارت اسلامی به سویس سفر کرد

برای دومین بار پس از رو‌ی‌کار آمدن امارت اسلامی، یک هیات بلندرتبه حکومتی، به اروپا سفر کرد.

نویسنده: منصور یوسف‌زی
20 دلو 1400
یک هیات امارت اسلامی به سویس سفر کرد
عکس از شبکه‌های اجتماعی

بلال کریمی؛ معاون سخنگوی امارت اسلامی به کلید می‌گوید که این هیات به‌ ریاست قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه، به‌دعوت رسمی موسسه فراخوان ژنیو، به سویس سفر کرده است.
به گفته وی، در ترکیب هیات امارت اسلامی، نماینده‌گان وزارت‌های امور خارجه، امور داخله، دفاع و عدلیه حضور دارند.
کریمی می‌افزاید، هیئت امارت اسلامی در این سفر با نهادهای مختلف، در مورد کمک‌های بشری، چگونگی و مشکلات فراراه آن، بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.
در همین حال محمد شفیق امین، آگاه امور سیاسی، سفر هیات امارت اسلامی به سویس را برای تحکیم و گسترش روابط رسمی، یک گام مهم خوانده، تاکید می‌کند که این سفر برای امارت اسلامی فرصتی‌است تا دیده‌گاه و خواست‌های خود را با جهانیان شریک سازد.
وی در صحبت با کلید گفت، ادامه این‌گونه سفرها می‌تواند در زمینه عادی شدن روابط امارت اسلامی با جهان کمک کند.
با این حال، وی می‌گوید ک دیپلوماسی امارت اسلامی معقول و متکی به ارزش‌های ملی است و باید جامعه جهانی حکومت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسد.
از سویی هم محمد علی جعفری، یک‌تن دیگر از کارشناسان مسایل سیاسی به کلید می‌گوید که در این سفر، در کنایر سایر موضوعات، روی مسایل اقتصادی بیشتر بحث خواهد شد تا کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان، جلب شود.
جعفری در صحبت با کلید گفت، سفرهای قبلی مقام‌های امارت اسلامی به کشورهای منطقه و جهان نیز برای جلب کمک‌های بشری و اقتصادی به افغانستان، موثر بود.
این در حالی‌است که حدود دو هفته پیش یک هیات بلند پایه امارت اسلامی به هدف اشتراک در نشست اسلو به ناروی سفر کرده و در آن‌جا با مقام‌های ناروی، هیئت امریکایی و نماینده‌گان سازمان‌های کمک‌رسان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA