ads

افزایش زباله‌ها در اطراف شهر مزارشریف

شماری از باشنده‌های شهر مزارشریف، از کارکرد شاروالی این شهر شکایت داشته و ادعا دارند که این اداره تنها در داخل شهر فعالیت دارد.

جواد نبی زاده
18 دلو 1400
افزایش زباله‌ها در اطراف شهر مزارشریف

آنان می‌گویند که مکان مشخص برای جمع آوری زباله‌ها در ناحیه‌های این شهر وجود ندارد و برخی از خانواده‌ها زباله‌های شان را در داخل جوی‌های کنار سرک می‌اندازند که این کار آنان باعث بندش آب در جوی‌ها می‌گردد.

الیاس و مجتبی، دو تن از باشنده‌گان شهر مزارشریف ادعا دارند که تمام فعالیت‌های شاروالی در داخل شهر مزارشریف، متمرکز بوده و ساحات بیرون از شهر و ولسوالی‌های نزدیک به شهر، از خدمات این اداره محروم می‌باشد.

آنان می‌گویند که در زمینه انتقال زباله‌ها کم‌ترین خدمات در مناطق بیرون از شهر صورت می‌گیرد.

عیسی، یکی دیگر از باشنده‌های این شهر می‌گوید که مردم در منطقه‌ی که او زندگی می‌کند، زباله‌های شان را در یک ساحه جمع آوری می‌کنند، اما به دلیل نبود موتر، زباله‌ها هفته‌ها روی سرک باقی می‌ماند تا موتر های شاروالی آنرا از روی سرک جمع نمایند.

با این حال مسئولان امارت اسلامی در بلخ از افزودن کارمندان و کارگران در ادارات مسئول سخن می‌زنند. آنان می‌گویند که در کنار کارمندان تنظیف، نزدیک به یک هزار نفر دیگر  از سوی یک مؤسسه در بخش تنظیف شهر، استخدام شده و همه روزه مصروف پاک کاری هستند.

مولوی قدرت الله ابو حمزه، والی بلخ از برنامه‌های وسیع در راستای تنظیف و سرسبزی شهر خبرداده و می‌گوید که در کنار کارمندان تنظیف، نزدیک به یک هزار نفر دیگر از سوی یک مؤسسه در بخش تنظیف شهر استخدام شده‌اند که همه روزه مصروف پاک‌کاری شهر هستند.

از سوی دیگر شماری به این باورند که کمبود ماشین آلات و موترها برای انتقال زباله‌ها در شاروالی مزارشریف، یکی از مشکلات عمده در این اداره است.

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA