ads

شکایت خانواده‌ها از عدم دریافت کمک در بلخ

شماری از باشنده‌های ولایت بلخ، از توزیع ناعادلانه کمک‌ها در این ولایت شکایت داشته و می‌گویند که تمام کمک‌ها در شهر مزارشریف توزیع شده و باشنده‌گان ولسوالی‌ها از این مساعدت‌ها محروم می‌باشند.

جواد نبی‌زاده
28 جدی 1400
شکایت خانواده‌ها از عدم دریافت کمک در بلخ

مسئولان امارت اسلامی اما می‌گویند که تاکنون نزدیک به 30 هزار خانواده از کمک‌های بشردوستانه کشورهای خارجی مستفید شده‌اند و توزیع این کمک‌ها در آینده نیز ادامه دارد.

نادر و غلام دو تن از باشنده‌گان ولسوالی دهدادی، ولایت بلخ در صحبت با کلید، از شمار نهادهای امداد رسان شکایت کرده و می‌گویند که آنان همواره پشت دروازه‌های مردم آمده و سروی می‌کنند، اما از توزیع کمک‎ها هیچ خبری نیست.

آنان می‌گویند که  طی ماه‌های اخیر هیچ کمکی از این نهادها دریافت نکرده‌اند و به دلیل فقر و بیکاری روز های دشواری را سپری می‌کنند.

در همین حال رضا، یکی دیگر از باشنده‌گان این ولایت، از شدت فقر و ناداری شاکی بوده و می‌گوید که 36 سال در دولت خدمت کرده، اما اکنون که باز نشسته شده هیچ کمکی به وی صورت نمی‌گیرد.

او از مسئولان امارت اسلامی و نهادهای امداد رسان می‌خواهد که در این زمینه با نیازمندان همکاری کرده و آنان را از این وضعیت نجات دهند.

از سوی هم مولوی قدرت الله ابو حمزه، والی بلخ بدون اینکه در رابطه به چگونگی توزیع کمک‌های بشردوستانه توضیحات ارایه دهد، می‌گوید که تمام کمک‌ها از طریق ریاست‌های مهاجرین، کار و امور اجتماعی، حوادث طبیعی و تاجران برای خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

طی ماه‌های اخیر در کشور، شمار زیادی از افراد شغل‌های شان را از دست داده و از کار بی‌کار شدند. اکنون تمام این افراد در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند و خواهان دریافت کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی می‌باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA