ads

یونیفورم نیروهای امارت اسلامی تغییر می‌یابد

لوی درستیز وزارت دفاع امارت اسلامی می‌گوید که بزودی در یونیفورم نیروهای امنیتی تغییرات می‌آید و یونیفورم فعلی که از نظام سابق باقی مانده، موقتی می باشد.

سیدعارف قتالی
23 جدی 1400
یونیفورم نیروهای امارت اسلامی تغییر می‌یابد

چندی پیش در سفری که لوی درستیز وزارت دفاع به هرات داشت، در صحبت با رادیو کلید گفت که به زودی نیروهای امارت اسلامی دارای یونیفورم مشخص خواهند شد.

در حال حاضر برخی از نظامیان امارت اسلامی یونیفورم و لباس نیروهای نظامیان پیشین را استفاده می‌کنند.

به گفته قاری فصیح الدین، لوی درستیز وزارت دفاع امارت اسلامی یونیفورم‌های فعلی موقتی است و کار روی یونیفورم مشخص برای نیروهای امارت اسلامی جریان دارد و بزودی به این نیروها درین زمینه نظم داده خواهد شد.

نبود یونیفورم مشخص برای نیروهای امارت اسلامی و شکننده بودن وضعیت امنیتی هرات، نگرانی‌ها را در میان شهروندان ایجاد کرده است. آنها می‌گویند که این مساله می‌تواند باعث افزایش جرایم جنایی گردد.

شهروندان هرات شکایت دارند که در بسا موارد نیروهای امنیتی را نمی‌توانند تشخیص دهند، زیرا آنان با لباس شخصی در میان شهر گشت و گذار می‌کنند.

شهروندان هرات به این باورند که نداشتن یونیفورم مشخص نیروهای امارت اسلامی، زمینه را برای افزایش ناامنی‌ها درین ولایت فراهم کرده، زیرا کسی نمی‌داند چه کسی مصروف تامین امنیت است و چه کسی در ناامنی‌ها درین ولایت دست دارند.

در عین حال فعالین مدنی در هرات در این رابطه نگرانی مشابه با شهروندان دارند. عبدالهادی قانع از فعالین مدنی در هرات می‌گوید که نبود یونیفورم مشخص برای نیروهای امارت اسلامی زمینه سوی استفاده را برای گروه‌هایی که در ناامنی‌های هرات دست دارند، مساعد می‌کند.

این فعال مدنی به مقام‌های امنیتی پیشنهاد می‌کند که هرچه زودتر یونیفورم نیروهای امنیتی را مشخص کنند. زیرا به گفته او این موضوع در بهتر شدن اوضاع امنیتی ولایات می‌تواند موثر تمام شود.

از سوی دیگر مسئولان امنیتی هرات نیز اطمینان می‌دهند که تلاش مقامات در مرکز کشور این است که هرچه زودتر نیروهای امنیتی در تمام بخش‌ها با یونیفورم‎های مشخص ملبس شوند.

ثابت هروی مسئول عملیات‌های روانی ریاست استخبارات هرات می‌گوید که مشخص شدن یونیفورم برای نیروهای امارت اسلامی تا ده روز دیگر بیشتر زمان نخواهد برد.

نگرانی‌ها درحالی از نداشتن یونیفورم مطرح می‌شود که این روزها هرات شاهد موارد آدم‌ربایی‌ها، ترورها و سرقت‌های مسلحانه می‌باشد.

تنها در بخش آدمربایی‌ها، مسئولان اتاق تجارت وسرمایه گذاری هرات گفته‌اند که طی چهار روز اخیر سه بازرگان درین ولایت اختطاف شده‌اند و جسد یکی از آنها روز گذشته پیدا شد.

در نظام پیشین نیز اختطاف بازرگانان و سرمایه گذاران در هرات زیاد بود، اما با آمدن امارت اسلامی وضعیت بازرگانان از این رهگذر تغییری نکرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA