ads

آغاز قیرریزی یک سرک در هرات

شاروالی هرات امروز کار  قیر ریزی لایهء دوم جاده شمال درب کندهار را که از پروژه های مهم انکشافی شهر هرات شمرده می‌شود، آغاز کرد.

سیدعارف قتالی
30 عقرب 1400
آغاز قیرریزی یک سرک در هرات

ملا شراف الدین مخلص، شاروال هرات در مراسم افتتاح این پروژه ۸۷۵ متره، بر نظارت جدی از اجراء وکیفیت کاری آن، تاکید کرده است.

شاروال هرات می‌گوید، هزینه تطبیق جاده شمال درب کندهار ۴۰ میلیون افغانی است. او گفت این هزینه از بودجه شاروالی هرات پرداخت خواهد شد و در حدود یک هفته زمان خواهد برد.

سرک “درب کندهار”  تا “اسپین ادی” که از پروژه‌های مهم انکشافی شاروالی هرات است، کار عملی آن یازده ماه قبل در زمان حکومت پیشین، آغاز شد و قرار بود تا ۵ ماه آینده تکمیل وبه بهره برداری برسد.

اما اکنون با گذشت یازده ماه از آن زمان، کار یک طرف آن هم تکمیل نگردیده، این مساله موجی از انتقادهای باشندگان هرات را به همراه داشته است.

شماری از دکانداران در دو طرف این سرک، از کندی روند اجرای این پروژه، از سوی شاروالی وشرکت قراردادی، سخت انتقاد دارند.

باآنکه مسئولان شرکت قراردادی، پرداخت نشدن پول برای اجرای این پروژه را دلیل کندی و تاخیر کارشان عنوان می‌کنند، اما شاروالی هرات می‌گوید که اجرای این پروژه، نیاز به برآورد دوباره داشت.

ملاشراف الدین مخلص شاروال هرات می‌گوید که با برآورد دوباره این پروژه، بزودی هزینه آن نیز به دسترس شرکت تطبیق کننده، قرار خواهد گرفت.

شاروالی هرات درحالی روند قیرریزی لایهء دوم این سرک را آغاز کرده است که آگاهان ساخت وساز در هرات می‌گویند که اکنون هوا روبه سردی می‌رود و  برخی مواقع که هوا بسیار سرد شود، کار قیرریزی سرک‌ها نتیجه خوب نمی‌دهد.

گفتنیست که قیرریزی سرک درب کندهار تا اسپین ادی، شامل لین شمالی و لین جنوبی این سرک می‌شود. لین شمالی این سرک امروز آغاز وتا یک هفته دیگر تکمیل می‌گردد، اما کار قیرریزی لین جنوبی این سرک دو ماه زمان خواهد برد.

با آنهم شرکت قراردادی هشدار می‌دهد، اگر شاروالی هرات هزینه ساخت این سرک را به دسترس آنان قرار ندهد، احتمال زیاد وجود دارد که تکمیل این سرک همچنان ماه‌ها به تاخیر بیافتد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA