ads

نگرانی باشنده‌گان هرات از افزایش جرایم جنایی

در بیشتراز یک ماه گذشته حدود ۱۴ نفر از باشنده‌های هرات، در واقعات مختلف، یا ترور و یاهم به قتل رسیده اند.

سیدعارف  قتالی
12 عقرب 1400
نگرانی باشنده‌گان هرات از افزایش جرایم جنایی
عکس از شبکه‌های اجتماعی

مسئولان در شفاخانه حوزوی هرات می‌گویند، میزان واقعات زخمی وفوتی‌های ناشی از جرایم جنایی در ماه میزان نسبت به دو ماه پیشتر، افزایش را نشان می‌دهد.

محمدعارف جلالی سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات می‌گوید، طی ماه میزان ۱۴ تن از باشنده‌های هرات بوسیله فیر مرمی به قتل رسیده اند.

در تازه‌ترین مورد یک جوان حدودا ۲۲ساله که سجاد نام داشت، روز گذشته در سرک ۶۴ متره واقع ناحیه پنجم شاروالی هرات، به قتل رسیده است.

محمودشاه رسولی آمر مطبوعات قومندانی امنیه هرات می‌گوید، این قضیه پس از آن اتفاق می‌افتد که سارقان قصد گرفتن مبایل این جوان را می‌کنند، اما وی مقاومت نشان می‌دهد.

همچنان در آغاز هفته جاری افراد مسلح ناشناس حمید سلطانی،  یک تن از پیش‌کسوتان ورزش را در منطقه‌ی “مشکوانی‌های” هرات به قتل رساندند.

در پی افزایش جرایم جنایی، شهروندان هرات از مسئولان امنیتی امارت اسلامی می‌خواهند که امنیت آنان را تامین کند.

سیدحسین یک تن از باشنده‌گان هرات با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی در هرات، از امارت اسلامی می‌خواهد که امنیت مردم را تامین کند تا  مردم بتوانند به‌درستی به کار و زندگی شان ادامه دهند.

درهمین حال مسئولان امنیتی امارت اسلامی در هرات هم می‌گویند، آنان تلاش دارند که عاملین ناامنی‌ها را شناسایی و بازداشت کنند.

محمودشاه رسولی آمر مطبوعات قومندانی امنیه هرات می‌گوید، طی یک ماه گذشته نیروهای امارت اسلامی در هرات ۷۰ تن را به اتهام جرایم مختلف جنایی بازداشت کرده اند.

آمر مطبوعات قومندانی امنیه هرات می‎افزاید که این افراد متهم به قتل، سرقت، اختطاف، حمل ونگهداری سلاح غیرقانونی، اخاذی و فروش مواد مخدر می باشند.

قابل یادآوری است که سرقت، ترور و آدم‌ربایی از نگرانی‌های جدی باشنده‌گان هرات اندکه از سال‌ها بدین‌سو در این ولایت ادامه دارد.

 

سیدعارف  قتالی

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA