ads

نگرانی‌ها از کمبود بستر برای تداوی معتادان در بلخ

مسوولان صحی در ولایت بلخ از کمبود بستر برای تداوی معتادان در این ولایت شکایت داشته و خواستار بیش‌ترشدن بسترهای تداوی برای معتادان در این ولایت گردیده‌اند.

جواد نبی‌زاده
13 میزان 1400
نگرانی‌ها از کمبود بستر برای تداوی معتادان در بلخ

آنان، می‌گویند که بیش‌تر از 2 هزار معتاد به مواد مخدر در این ولایت وجود داشته و تنها 200 بستر برای تداوی آنان فعال می‌باشد.

داکتر عصمت‌الله کریمی، مسوول مرکز تداوی معتادان بلخ می‌گوید که دوره‌ی درمانی این بیماران، زمان زیاد نیاز داشته و هر معتاد 40 روز بستر می‌گردد تا دوره‌ی درمانی وی تکمیل گردد.

آقای کریمی، می‌افزاید، فقر، بی‌کاری و دست‌رسی آسان به مواد مخدر باعث می‌شود که شمار معتادان صحت‌یاب‌شده دوباره رو به استفاده‌ی مواد مخدر بیاورند.

شماری از افراد صحت‌یاب‌شده از امارت اسلامی افغانستان، می‌خواهند که فروشندگان و تولیدکنندگان مواد مخدر را دست‌گیر و به پنجه‌ی قانون بسپارند تا از توزیع و فروش مواد مخدر در داخل کشور جلوگیری گردد.

علی و سید عبدالله، دو تن از بیماران که دوره‌ی درمانی اعتیاد را سپری کرده و اکنون صحت‌یاب گردیده‌اند، از امارت اسلامی افغانستان، خواستار ایجاد شغل برای جوانان گردیده‌اند.

در همین حال، مولوی شیخ میر صدام، رییس صحت عامه بلخ، نخستین هدف امارت اسلامی افغانستان را از بین‌بردن مواد مخدر در کشور بیان نموده، می‌گوید که با تطبیق این برنامه شمار معتادان نیز در کشور کاهش پیدا می‌کند.

آگاهان، به این باورند که شمار معتاد به مواد مخدر بیش‌تر از آماری است که نزد مراکز صحی در کشور موجود می‌باشد.

آنان، نگران این وضعیت بوده و می‌گویند که دست‌رسی آسان به‌مواد مخدر، فقر و بی‌کاری شمار افراد معتاد به‌مواد مخدر را در آینده بیش‌تر خواهند نمود.

 

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA