ads

نگرانی‌ها از بلندرفتن بهای مواد نفتی و گاز در مزار شریف

شماری از باشنده‌های شهر مزارشریف از بلندرفتن بهای مواد نفتی و گاز در این شهر شکایت داشته، می‌گویند که در مقایسه با دوماه قبل، بهای مواد نفتی و گاز در کشور تا دو برابر افزایش یافته‌است.

جواد نبی‌زاده
1 میزان 1400
نگرانی‌ها از بلندرفتن بهای مواد نفتی و گاز در  مزار شریف

 

هر چند مسوولان از بازبودن مرزها برای واردات اجناس خبر داده‌اند؛ اما دیده می‌شود که نرخ مواد نفتی و گاز همه‌روزه در حال افزایش است.

شماری از راننده‌های تکسی در شهر مزارشریف، از این وضعیت شکایت داشته و می‌گویند که با عواید فعلی نمی‌توانند مخارج موترهای شان را پیدا نمایند.

آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که مشکلات تاجران را حل ساخته و نظارت جدی بر نرخ و نوای مواد نفتی و گاز در کشور داشته باشند.

مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت بلخ، می‌پذیرند که بهای مواد نفتی و گاز به‌گونه‌ی بی‌سابقه در کشور افزایش یافته‌است.

محمد حسن انصاری، معاون اجراییه اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت بلخ، می‌گوید که تاجران نیز در زمینه‌ی واردات با چالش‌هایی مواجه بوده و یک بخش سرمایه‌های آنان در بانک‌ها مسدود مانده و نمی‌توانند اموال بیش‌تر وارد کشور سازند.

وی، می‌گوید که با آن‌هم تلاش‌ها برای واردات بیش‌تر اجناس از سوی تاجران جریان داشته و این مشکلات در آینده حل خواهند گردید.

از سوی دیگر، همه‌روزه ارزش پول افغانی در برابر دالر رو به کاهش بوده و این وضعیت نیز روی بهای اجناس تأثیر منفی گذاشته و قیمت‌ها بلند می‌رود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA