ads

زنان متشبث آماده‌اند با پذیرفتن شرایط طالبان کار کنند

شماری از زنان متشبث با ابراز نگرانی از سرنوشت نا معلوم شان، می‌گویند که آماده‌اند تا شرایط طالبان را قبول کرده و در پرتو آن فعالیت‌های تجاری شان را از سرگیرند.

نویسنده: مقدس هاشمی
9 سنبله 1400
زنان متشبث آماده‌اند با پذیرفتن شرایط طالبان کار کنند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

طالبان درمورد حضور زنان در اداره‌های دولتی، گفته‌اند که تا اطلاع بعدی و تهیه طرزالعمل مشخص برای حضور زنان در اداره‌های دولتی، زنان شاغل باید درخانه‌های شان بمانند.
دراین میان، زنان متشبث نیز نگران ازدست رفتن دستآوردها و سرمایه‌‌های بیست سال اخیر شان اند.
مهرثنا حیدری که از مدت شش ماه به‌اینسو، فعالیتش را دربخش تولید مواد خوراکی در ولایت بدخشان آغاز کرده بود، به کلید گفت، در حال حاضر فعالیت‌هایش متوقف گردیده است.
وی گفت، حدود 16 کارمند داشت که تمام شان بیکار شده‌اند.
حیدری، تاکید کرد که آماده است تا شرط‌های طالبان را پذیرفته و به کسب و کارش ادامه دهد.
با این همه، شماری از این متشبثین زن، ازطالبان می‌خواهند که زمینه را برای حضور زنان در سکتور اقتصادی و تولیدی فراهم سازند.
مرضیه سادات؛ مالک یک شرکت صادرکننده میوه تازه در کابل، در صحبت با کلید گفت که با تلاش‌های شبانه روزی، توانست کارو بار شخصی برای خود راه‌اندازی کند، اما حاضر نیست این دستآورد را از دست بدهد.
وی افزود، تجارت زنان و حضور آنان در فعالیت‌های اقتصادی، مشکل دینی و شرعی ندارد و نظام آینده باید این دستآورد زنان را حفظ کند.
سادات، تاکید کرد که آماده است با پذیرفتن شرایط و پوشش مورد نظر طالبان، به کار و فعالیت تجاری‌اش ادامه دهد.
اما بلال کریمی؛ عضو مطبوعاتی طالبان، بدون ارائه جزئیات درمورد کار زنان متشبث به کلید گفت، در مورد حضور و یا عدم حضور زنان و نوع فعالیت زنان در حکومت و نظایم آینده، تصمیم گرفته خواهد شد.
وی، صحبت دراین مورد را پیش از وقت خواند.
این درحالی‌ست که بر اساس آمار اتاق تجارت و صنایع افغانستان، در زمان حکومت پیشین، 30 درصد از شرکت‌های تولیدی و صادراتی در کشور را زنان رهبری می‌کردند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA