ads

نگرانی‌ وزارت صحت عامه از بی پروایی مردم در روزهای عید

در حالی که تهدیدات ناشی از موج سوم ویروس کرونا در کشور پا برجاست و روزانه صدها تن به این ویروس مبتلا می‌شوند، مسوولان وزارت صحت عامه، از بی‌پروایی مردم در روزهای عید ابراز نگرانی می‌کنند.

نویسنده: خیرالبنات سادات
26 سرطان 1400
نگرانی‌ وزارت صحت عامه از بی پروایی مردم در روزهای عید
عکس از شبکه‌های اجتماعی

به گفته آنان، اگر مردم مانند عید گذشته، توصیه‌های صحی را رعایت نکنند، احتمال دارد شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان، بیشتر شده و مدت زمان موج سوم نیز طولانی شود.
میرویس علی‌زی؛ معاون سخنگوی وزارت صحت عامه، امروز شنبه (26 سرطان) در صحبت با کلید گفت، با توجه به آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا، این ویروس هنوز هم در کشور سیر صعودی دارد.
وی، هشدار داد؛ در صورتی که مردم مانند عید گذشته، در برابر ویروس کرونا بی پروا باشند، شمار افراد مبتلا به این ویروس نیز افزایش خواهد یافت.
از سویی هم، علیزی از تجمع مردم در بازارهای فروش مواشی نیز ابراز نگرانی نموده، گفت که گرد و خاک در این بازارها، می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به قارچ سیاه شود.
با این حال، لیدا نوروزی؛ یک‌تن از باشنده‌گان شهر کابل که به تازه‌گی پدرش را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده است، می‌گوید که پدرش در عید گذشته، در خانه یکی از نزدیکان شان به این ویروس مبتلا شد و جان باخت.
وی، از مردم خواست که در روزهای عید قربان، از گشت‌وگزار بی‌جا خودداری کنند تا شاهد از دست‌دادن عزیزان شان نباشند.
با این همه، رستم محمدی؛ یک‌تن دیگر از باشندگان کابل، نقش مردم را در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا با اهمیت خوانده، گفت، با رعایت توصیه‌های صحی، از سرعت انتشار این ویروس کاسته خواهد شد.
این در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی وزارت صحت عامه، در یک شبانه‌روز گذشته، 378 تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که با این حساب، شمار مجموعی مبتلایان در کشور، به 140هزار و 602 تن رسید.
از سویی هم، با مرگ 49 تن دیگر از مبتلایان، تعداد قربانیان ویروس کرونا در افغانستان نیز به 6 هزار و 147 تن افزایش یافته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA