ads

باشنده‌گان هرات خواهان اجباری شدن استفاده از ماسک شدند

همزمان با اعلام بیش از ۹۰۰ رویداد مثبت کرونا در ۱۰ روزگذشته در هرات و انتقاد مسوولان صحی از سهل‌انگاری مردم در برابر این ویروس، عالمان دین و باشنده‌گان این ولایت خواهان اجباری شدن استفاده از ماسک شدند.

نویسنده: مهرو سروری
13 سرطان 1400
باشنده‌گان هرات خواهان اجباری شدن استفاده از ماسک شدند

عبدالخالق حقانی؛ سرپرست اداره ارشاد، حج واوقاف ولایت هرات، با ابراز نگرانی از افزایش روز افزون واقعات مثبت کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن، گفت که با ثبت واقعات مثبت قارچ سیاه در کشور، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌های اجتماعی در اماکن مزدحم باید اجباری گردد.
وی، افزود که که به تمام مساجد، هدایت داده شده که نمازهای جماعت را با رعایت فاصله‌های اجتماعی و در صورت امکان، در فضای باز ادا کنند.
از سویی هم، شماری از باشنده‌گان هرات به این باورند که کم‌توجهی در برابر ویروس کرونا، باعث فاجعه انسانی خواهد شد.
آنان، سهل‌انگاری برخی‌ها در برابر کرونا و ثبت چند واقعه مثبت قارچ سیاه در برخی ولایت‌ها را نگران‌کننده خوانده، از مردم خواستند که به خاطر حفظ جان خود و اطرافیان شان، فرهنگ استفاده از ماسک را در میان خانواده‌های شان نهادینه سازند.
در همین حال، احمد امیر نژاد؛ مسوول بخش نظارت و پاسخ‌دهی به امراض ملی در زون غرب، با اشاره به ثبت ۹۳۰ واقعه مثبت کرونا در ۱۰ روز گذشته و جان‌باختن روزانه ۱۰ تا ۱۵ تن بر اثر ابتلا به این ویروس در ولایت هرات، گفت که در حال حاضر ۲۰۰ تن نیز در مراکز کووید-۱۹ بستر اند که وضعیت صحی ۱۱۸ تن شان وخیم گزارش شده است.
امیر نژاد، از افزایش واقعات مثبت کرونا و تلفات ناشی از آن درهفته‌های آینده و احتمال خارج شدن مدیریت این بیماری از کنترول، ابراز نگرانی نموده، کمب‌ود آکسیجن را از چالش‌های عمده ریاست صحت عامه این ولایت عنوان کرد.
به گفته وی، ریاست صحت عامه، روزانه به ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ بالون آکسیجن نیاز دارد در حالی‌که شهرک صنعتی این ولایت ظرفیت تولید ۹۰۰ بالون را در یک روز دارد.
با این همه، جیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات می‌گوید که روز شنبه (12 سرطان) در یک نشست‌ فوق‌العاده‌ بر جدی‌تر شدن تدابیر برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و برخورد قانونی با متخلفین تاکید گردید.
گفتنی‌ست که همزمان با ثبت نزدیک به ۲ هزار واقعه مثبت و و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا درکشور، به تازه‌گی مسوولان وزارت صحت عامه از ثبت سه رویداد مثبت قارچ سیاه خبر داده‌اند.
وزارت صحت عامه، پوشیدن ماسک را بهترین راه مقابله با بیماری قارچ سیاه خوانده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA