ads

تعیینات جدید و ضرورت مدیریت جنگ

با شدت‌یافتن خشونت‌ها در کشور، به اساس احکام جداگانه‌ی رییس جمهور غنی، ستر جنرال بسم‌الله محمدی، به حیث سرپرست وزارت دفاع و جنرال عبالستار میرزکوال، به حیث سرپرست وزارت امور داخله تعیین گردیده‌اند.

کلید
29 جوزا 1400
تعیینات جدید و ضرورت مدیریت جنگ

با توجه به وضعیت، توقع می‌رود که تعیینات جدید در سطح رهبری ارگان‌های نظامی موثر واقع گردد و این نگرانی را از میان بردارد که تعیینات در سطح حکومت همیشه به اساس مصلحت‌ها و زدوبندهای سیاسی صورت می‌گیرد.
تغییرات در رهبری نیروهای امنیتی و مدیریت جنگ در حالی به میان می‌آید که خشونت‌ها شدت یافته و شمار زیادی از ولسوالی ها در چند ماه اخیر دست به دست گردیده و تعداد زیادی از مردم مجبور به ترک خانه‌های شان شد اند و در شرایط دشوار به سر می‌برند.
با توجه به وضعیت موجود ضرورت چنین تغییراتی وجود داشت؛ اما آیا تعینات تازه در رهبری وزارت‌های دفاع و داخله وضعیت ناگوار امنیتی در ولایات مختلف را تغییر خواهد داد؟ واضح است که تنها تغییرات ساختاری در رهبری نیروهای امنیتی بدون حمایت‌های سیاسی رهبری حکومت، ایجاد هماهنگی بیش‌تر در سطوح مختلف نیروهای امنیتی برای مدیریت جنگ و آوردن اصلاحات در استراتیژی‌های جنگی کارساز نخواهد بود.
در کنار تغییر ساختاری در رهبری نیروهای امنیتی و تغییر استراتیژی‌های جنگی، انتظار می‌رود که رهبری جدید، عوامل اصلی ضعف نیروهای امنیتی در ولسوالی‌ها را بگونه جدی شناسایی و بررسی نموده و به‌خاطر احیا و قوت دوباره‌ی روحیه‌ی نیروهای امنیتی در سطوح مختلف به تطبیق مکافات و مجازات بپردازد.
به باور کارشناسان نظامی، اگر به این مورد پرداخته نشود، تغییرات تازه چندان موثر نخواهد بود.
ضرورت به تغییرات از دیر زمانی وجود داشت؛ اما شماری به این نظراند که زدوبندهای سیاسی مانع این روند گردیده بود و قاطعانه تصمیمی گرفته نمی‌شد.
از دو هفته به این‌سو بحث تغییرات در رهبری نیروهای امنیتی در رسانه‌های اجتماعی گرم بود. یکبار در شبکه‌های اجتماعی این خبر دست به دست شد که جنرال بسم‌الله محمدی، به حیث سرپرست وزارت امور داخله تعیین گردیده‌است؛ اما از صبح امروز خبر سرپرستی وی از وزارت دفاع در این شبکه‌ها به نشر رسید.
بالاخره بعد از ظهر امروز به اساس حکم رییس جمهور بسم‌الله محمدی، به حیث سرپرست وزارت دفاع و عبدالستار میرزکوال، به حیث سرپرست وزارت داخله معرفی گردیدند.
مردم انتظار دارند تا رهبری جدید وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله با توجه به وضعیت موجود، از همین امروز به‌خاطر مهار وضعیت پیش‌آمده دست به‌کار شده، برای جلوگیری از تلفات ملکی و نظامی و آواره‌شدن مردم در نقاط مختلف کشور اقدامات لازم را عملی نمایند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA