ads

ده‌ها نیروی افغان در ولسوالی اوبه هرات کشته، زخمی و اسیر شده‌اند

آتش جنگ در ولسوالی اوبه هرات بیشتر از هر زمان دیگری شعله ور شده است.

نویسنده: سمیه ولی‌زاده
25 جوزا 1400
ده‌ها نیروی افغان در ولسوالی اوبه هرات کشته، زخمی و اسیر شده‌اند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

این جنگ نه تنها از نیروهای امنیتی و دفاعی قربانی گرفته، بلکه ده‌ها تن از سربازان اردو و پولیس ملی را به دست گروه طالبان اسیر و یا هم زخمی ساخته است.
غلام حبیب هاشمی؛ مسوول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات، اوضاع امنیتی ولسوالی‌ها به خصوص اوبه را نگران کننده می‌خواند.
هاشمی، گفت که به دلیل تشدید حمله‌های طالبان مسلح در ولسوالی اوبه هرات، اکنون نیروهای امنیتی و دفاعی تنها بر یک قرارگاه نیروهای اردوی ملی در این ولسوالی تسلط دارند و سایر بخش‌های این ولسوالی در تصرف طالبان قرار دارد.
این عضو شورای ولایتی هرات، افزود که در جریان حمله‌های طالبان ۷ تن از سربازان پولیس و اردوی ملی در ولسوالی اوبه کشته و ۲۸ تن دیگر هم زخمی شده‌اند.
به گفته وی، به دلیل تشدید جنگ سربازان زخمی برای تداوی به مراکز صحی هنوز انتقال داده نشده‌اند و در پایگاه نیروهای اردوی ملی از آنان مراقبت‌ می‌شود.
غلام حبیب هاشمی، گفت که در این قرارگاه حدود ۱۱۰ الی ۱۲۰ نیرو به شمول اردو، پولیس و امنیت ملی مستقر هستند.
وی، کمبود تجهیزات جنگی و عدم حمایت حکومت از نیروهای امنیتی و دفاعی برای مبارزه را از دلایل اصلی تشدید حمله‌های طالبان در ولسوالی اوبه هرات عنوان می‌کند.
در همین‌ حال، یک منبع محلی در ولسوالی اوبه به شرط افشا نشدن نامش به کلید گفت، بعد از ظهر امروز سه شنبه (۲۵ جوزا) در اثر پرتاب هاوان از سوی گروه طالبان بالای قرارگاه نیروهای اردوی ملی در ولسوالی اوبه، یک نیروی امنیتی جان باخته و سه تن دیگر زخم برداشته‌اند.
از سویی هم، یک منبع امنیتی که نخواست نامی از وی گرفته شود، به کلید گفت که پس از تشدید حمله‌های طالبان، قومندان امنیه ولسوالی اوبه با ۵ تن از نیروهای امنیتی، به این گروه تسلیم شده‌اند.
با این همه، شماری از باشنده‌گان ولسوالی اوبه از تشدید جنگ ابراز نگرانی می‌کنند.
نظر محمد؛ یک تن از باشنده‌گان ولسوالی اوبه به کلید گفت که تمامی تجهیزات جنگی نیروهای افغان، در تصرف گروه طالبان قرار دارد.
نظر محمد، افزود که امروز حمله‌ها هوایی در ولسوالی اوبه از سوی نیروهای افغان راه‌اندازی شد.
با این حال، وی گفت که نیروهای دفاعی برخی از خانه‌های مسکونی را هدف قرار داده‌اند، نه مواضع طالبان.
وی، گفت که احتمال دارد در این حمله‌ها به افراد ملکی تلفات وارد شده باشد.
با این همه، عبدالصبور قانع؛ والی جدید هرات، در مراسم معرفی‌اش، جهت بهبود اوضاع امنیتی بر مدیریت واحد جنگ و تقویت همآهنگی میان نیروهای امنیتی تاکید کرد.
قانع، گفت که جنگ به ساحات تحت کنترول طالبان عقب رانده خواهد شد و این گروه نمی‌تواند از راه نظامی به نتیجه‌ برسد.
این در حالی‌ست که طی دو هفته اخیر، همزمان با تشدید جنگ در ولایت‌های حوزه غرب، گروه طالبان در برخی از ولسوالی‌های ولایت‌های این حوزه، پیشروی‌ کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA