ads

افزایش روزافزون شمار بیماران کرونا در هرات

با آن‌که مسوولان اداره صحت ولایت هرات از ثبت بیش از ۶۰۰ واقعه مثبت وفوتی کرونا طی ۱۴ روز گذشته اظهار نگرانی می‌کنند، شماری از شهروندان این ولایت از عملی‌نشدن وضع محدودیت‌ها براماکنی همچون تالارها، کافیشاپ‌ها، حمام‌ها، سوناها ودیگر مناطق مزدحم سخت انتقاد می‌کنند.

  مهرو سروری
24 جوزا 1400
افزایش روزافزون شمار بیماران کرونا در هرات
عکس از شبکه‌های اجتماعی

 

به باور شهروندان هرات، با افزایش روزافزون شمار بیماران مبتلا به کرونا در این ولایت؛ تا هنوز هیچ‌گونه تدابیر جدی و سخت‌گیرانه‌ی به‌خاطر جلوگیری از تجمعات عملی نشده‌است.

با این حال داکتر احمد امیرنژاد، مسوول بخش نظارت و پاسخ‌گویی از امراض وقایوی در زون غرب به کلید، می‌گوید که با گذشت  نزدیک به ۱۵ روز از ماه جاری میلادی ۵۹۳ رویداد مثبت کرونا در ولایت هرات به ثبت رسیده در حالی‌که در ماه گذشته میلادی این رقم ۲۲۳مورد بود.

به گفته‌ی وی، در ماه گذشته‌ی میلادی ۱۴ تن در اثر ابتلا به کرونا در ولایت هرات جان باخته‌اند و با گذشت بیش از دو هفته از ماه جاری ۵۰ تن در شفاخانه‌ی شهید بسیم با اعراض و علایمی جدی؛ چون نفس تنگی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

داکتر احمد امیرنژاد ،مسوول بخش نظارت و پاسخ‌گویی از امراض وقایوی زون غرب همزمان با گسترش سریع موج سوم کرونا در ولایت هرات؛ کمبود آکسیجن را نگرانی عمده‌ی صحت عامه این ولایت عنوان نموده، می‌گوید که روزانه ۷۰۰بالون اکسیجن برای ۱۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز کووید -۱۹ به مصرف می‌رسد که با افزایش شمار بیماران، میزان مصرف روزانه به بیش از یک هزار بالون خواهد رسید.

در همین حال، داکتر مهدی حدید، عضو شورای ولایتی هرات به این باور است که در شرایط کنونی وضع محدودیت‌ها در رستورانت‌ها، تالارها و برخی اماکن مزدحم دیگر و رعایت جدی نکات صحی، باعث کندی گردش این ویروس خواهد گردید.

با این همه جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات، می‌گوید که اقدامات جدی برای متوقف‌شدن فعالیت تالارها، کافیشاپ‌ها و برخی اماکن مزدحم دیگر از سوی اداره‌ی محلی با همکاری اداره‌های مختلف این ولایت روی دست گرفته شده و با چندین تن از متخلفین نیز طی روزهای گذشته برخورد صورت گرفته است.

او، نقش مردم را برای جلوگیری از گسترش موج سوم کرونا بسیار مهم دانسته و از آنان می‌خواهد اقدامات صحی را به صورت جدی رعایت کنند.

این در حالی‌ست که طی ۲۴ ساعت گذشته  یک هزار و ۸۰۱ بیمار جدید کرونایی در کشور ثبت و ۷۱ تن نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.                 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA