ads

توزیع کمک برای یک هزار خانواده‌ی بی‌بضاعت در مزار شریف

اعضای خیمه‌ی تحصن برای رهایی کودک ربوده‌شده‌ی بلخی، برای نزدیک به یک‌هزار خانواده‌ی بی‌بضاعت مواد غذایی کمک نموده‌اند.

جواد نبی‌زاده 
15 ثور 1400
توزیع کمک برای یک هزار خانواده‌ی بی‌بضاعت در مزار شریف

آنان، می‌گویند که این کمک‌ها شامل آرد، برنج، روغن و ماکرونی بوده که برای باشنده‌گان ولایت‌های بلخ و هرات توزیع گردیده‌است و از آغاز ماه مبارک رمضان تا اکنون همه روزه غذایی پخته شده برای باشنده‌گان ولایت‌های فاریاب و جوزجان نیز توزیع می‌گردد.

محمد کمال گونیش، رییس سازمان اجتماعی حرکت ترکمن‌های افغانستان، به کلید می‌گوید که این کمک‌ها از سوی اعضای خیمه‌ی تحصن به مناسبت ماه مبارک رمضان سازمان‌دهی گردیده‌است.

در همین حال، گل محمد ایرکین، یک تن از اعضای خیمه تحصن، می‌گوید که این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که عبدالرووف هنوزهم در قید رباینده‌گان بوده و بیش از هفت ماه می‌شود که هیچ سرنخی از او به دست نیامده‌است.

از سویی هم، محمد نبی، پدر عبدالرووف می‌گوید، نزدیک به سه هفته می‌شود که هیچ پیامی از رباینده‌گان دریافت نکرده و حکومت هم چیزی به آنان نگفته‌است.

او، می‌افزاید که دو روز قبل در پارلمان کشور رفته و از آنان در خواست کمک نموده‌است؛ اما جواب قناعت‌بخش در این زمینه دریافت نکرده‌اند.

شماری از خانواده‌هایی که از کمک‌های رمضانی خیمه تحصن مستفید گردیده‌اند از حکومت می‌خواهند، برای رهایی عبدالرووف تلاش نموده و بیش‌تر از این خانواده‌اش را در انتظار نگذارند.

عبدالرووف، کودک ربوده‌شده‌ی بلخی نزدیک به هفت ماه می‌شود که نزد باینده‌گان بوده و تا حال آزاد نگردیده است.

هرچند خانواده‌ی این کودک، می‌گوید که برای رهایی فرزند شان تا شش صد هزار دالر حاضر به پرداخت شده‌اند؛ اما آنان پول بیش‌تر از این خانواده مطالبه دارند.

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA