ads

نگرانی‌ها از تخریب محیط زیست، در روز جهانی زمین

مسوولان ریاست محیط زیست ولایت بلخ، به مناسبت از 22 ام اپریل روز جهانی زمین، همایش را در تالار پوهنتون بلخ راه اندازی نموده اند.

جواد نبی‌زاده
2 ثور 1400
نگرانی‌ها از تخریب محیط زیست، در روز جهانی زمین

 

مسوولان در این روز، نگرانی شان را از فرسایش خاک، کم‌بود آب، آلوده‌گی آب و هوا و استفاده بی‌رویه آب در شهرها بیان نموده‌اند.

محمد سالم ساعی؛ رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ، به کلید می‌گوید که این ولایت نزدیک به 400 متر مکعب آب نیاز داشته اما تنها 40 متر مکعب آب در آن موجود می باشد.

وی می افزاید، در آینده نزدیک کم‌بود آب به یکی از چالش های بزرگ تبدیل گردیده و مردم را با چالش بی سابقه مواجه خواهند ساخت.

در همین حال ولسوال چهار کنت ولایت بلخ، می‌گوید که برای حفظ و نگه‌داری محیط زیست، نخستین گام‌ها را در این ولسوالی برداشته و کندن بوته‌ها، ارچه و شکار را ممنوع اعلان نموده و با متخلفان برخورد می‌نماید.

سلیمه مزاری، ولسوال چهار کنت، می‌گوید که مردم در زمینه حفظ و نگهداری محیط زیست کم‌تر با حکومت همکاراند.

از سویی هم، رحمت‌الله زاهد عادلی، رییس محیط زیست ولایت بلخ، این ولایت را از جمله پنج ولایت آلوده در سطح افغانستان دانسته و می گوید که وضعیت محیط زیست در این ولایت، رضایت بخش نبوده و همواره چالش های را به وجود آورده است.

کارشناسان محیط زیست به این باورند که حکومت محلی بلخ، برنامه مشخص برای حفظ و نگه‌داری محیط زیست روی دست نداشته و مردم هم در این زمینه توجه برای حفظ و نگه‌داری خاک ندارند.

 

 

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA