ads

برخورد ضعیف حکومت در مقابل کشتارهای هدف‌مند و مرموز

برخورد ضعیف نیروهای کشفی و امنیتی و محاکم در افغانستان، باعث گردیده‌است تا با گذشت هر روز، سطح جرم و جنایت سیر صعودی پیدا کند و جنایت‌کاران با خاطر آرام به جرم و جنایت خود ادامه دهند.

کلید
2 ثور 1400
برخورد ضعیف حکومت در مقابل کشتارهای هدف‌مند و مرموز
عکس از شبکه‌های اجتماعی

 

کابل در چندماه اخیر، شاهد ترورهای هدف‌مند و قتل‌های مرموزی است که دایره‌ی زنده‌گی را برای مردم تنگ‌تر ساخته‌است. مردم می‌گویند که نارسایی در این زمینه باعث گردیده است که کشت و خون روزتاروز افزایش پیدا کند.

هر روز، در گوشه‌یی اتفاقی می‌افتد؛ یا یک منسوب دولتی و یا هم اقارب آنان مورد هدف قرار می‌گیرند. پرسش‌برانگیزتر هم این‌که در شهری مثل کابل که تمرکز قوا در آن وجود دارد و یکی از معاونان رییس جمهور به گونه‌ی خاص مسوولیت امنیتی آن را به عهده دارد، بیش از سایر ولایات شاهد چنین اتفاقاتی می‌باشیم.

در کنار قتل‌های هدف‌مند، قتل‌های مرموز هم صورت گرفته و می‌گیرد که در این اواخر بیش‌تر اطفال قربانی آن شده‌اند.

در اول ماه ثور، سه کودک یک خانواده در نزدیکی لوای بابه‌جان از مربوطات حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل، به گونه‌ی وحشیانه سر بریده شدند و تا کنون در مورد چه‌گونه‌گی آن چیزی گفته نشده‌است.

قبل از این در ننگرهار، هشت عضو یک خانواده در هنگام نماز تراویح به قتل رسیدند.

گفته می‌شود که به شمول مدیر اداره‌ی زراعت ولسوالی لعل و سرجنگل سه محصل پوهنتون در منطقه کوتل شینی از موتر پایین کرده شده و تیر باران گردیده‌اند که تا کنون مسوولیت قتل آنان را گروه و یا کسی به عهده نگرفته‌است. قبل از این هم در غور افراد مسلح 5 عضو خانواده‌ی بسم‌الله عادل، خبرنگاری که چندی قبل کشته شده بود، به قتل رسیدند.

گذشته از این قتل‌ها، شکایت مردم از نپرداختن به قضایای اختطاف‌ها است که حکومت به آن رسیده‌گی کامل نمی‌کند. در این شب و روز، ویدیویی یکی از هموطنان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن می‌گوید، 23 روز از گم‌شدن چهار کودک‌اش در باغ بابر می‌گذرد؛ اما سرنخی از زنده و مرده‌بودن آنان وجود ندارد و حکومت هم از تلاشی در این مورد چیزی نگفته‌است.

مانند این قتل‌ها و اختطاف‌ها،  قتل‌های زیادی در کابل و ولایات کشور صورت گرفته؛ اما به هیچ‌یکی از این حوادث رسیده‌گی کامل نشده و عاملان آن مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند. خانواده‌های این قربانیان فریاد می‌زنند؛ اما گوش شنوایی وجود ندارد. شماری از این خانواده‌ها می‌گویند که عاملان این قتل‌ها آزادانه در شهرها گشت‌وگذار دارند؛ اما حکومت به آنها چیزی نمی‌گوید.

خواست مردم این است که دیگر حکومت با جدیت دست به کار شود و نگذارد که جنایت‌کاران با معافیتی که نسبت به برخورد ضعیف حکومت به دست آورده‌اند به آسانی به قتل و کشتار مردم بپردازند و حکومت با گذشت هر روز اعتبار خویش را در بین مردم از دست بدهد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA