ads

فرد متهم به تجاوز جنسی در بامیان، دختر پنج ساله‌اش را به بد داد

هرچند در حدود 20 سال گذشته، ده‌ها برنامه آگاهی‌دهی و آموزشی در مورد حقوق کودکان و زنان در ولایت بامیان برگزار شده است، اما هنوز هم این پدیده از بین نرفته و در تازه‌ترین مورد، یک دختر پنج ساله، از سوی خانواده‌اش به بد داده شده است.

نویسنده: اسحق اکرمی
16 حمل 1400
فرد متهم به تجاوز جنسی در بامیان، دختر پنج ساله‌اش را به بد داد
سقوط ولسوالی ها

مقام‌های محلی بامیان می‌گویند، یک خانواده در منطقه غندک ولسوالی شیبر ولایت بامیان، یک دختر پنج ساله اش را بد داده است.
ذکیه رضایی؛ رئیس امور زنان ولایت بامیان گفت، پدر این دختر که عالم دین است، پس از متهم شدن به تجاوز جنسی بر زن همسایه‌اش، دختر خود را به خانواده متضرر، به بد داد.
بد دادن (سپردن دختر یک خانواده به خانواده دیگر در بدل قتل و یا هم جرایم دیگر بر اساس فیصله بزرگان و جلوگیری از دشمنی) در افغانستان، از سال‌های به اینسو، جریان دارد.
با این همه، گلجان احمدی؛ یک تن از مدافعان حقوق زن در ولایت بامیان می‌گوید، در سال‌های گذشته، از چندین قضیه بد دادن در این ولایت نیز جلوگیری شده است.
از سویی هم، مسوولان دفتر ساحوی کمسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در بامیان، می‌گویند که درسال ۱۳۹۹ هجری خورشیدی، دو قضیه بد دادن در این ولایت ثبت شده است.
عزیزالله رحمانی؛ مسوول بخش اطفال دفتر ساحوی کمسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در بامیان، گفت که قضیه بد دادن دختر پنج ساله در ولسوالی شیبر، زیر بررسی قرار دارد.
وی تاکید کرد که تلاش‌ها برای جلوگیری از بد دادن دختران در ولایت بامیان، جریان دارد، اما ناامنی‌ها یک مانع عمده در این زمینه است.
آگاهان، می‌گویند که بد دادن، یک فرهنگ ناپسند و خلاف قوانین ملی و بین‌المللی است و ازدواج‌های ناشی از آن، منجر به خشونت و حتی طلاق می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA