ads

بیش از 28 هزار تن از کارکنان صحی، واکسین کرونا را دریافت کرده‌اند

مسوولان وزارت صحت عامه می‌گویند که بخش واکسین کرونا را در تمامی مراکز صحی مرکز و ولایات کشور فعال ساخته‌اند.

خیرالبنات سادات
16 حوت 1399
بیش از 28 هزار تن از کارکنان صحی، واکسین کرونا را دریافت کرده‌اند

 

 

به گفته‌ی این مسوولان، داکترانی که در سکتور صحی خصوصی کار می کنند نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز صحی، این واکسین را دریافت کنند.

دستگیر نظری، سخنگوی وزارت صحت عامه روز شنبه در مصاحبه به کلید گفت که تا کنون 250 تن از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی نیز دوز اول واکسین کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گفته آقای نظری، تمامی خبرنگاران می‌توانند، با مراجعه به مراکز صحی، به رویت کارت شان واکسین شوند.

همزمان با این، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که روند تطبیق واکسین کرونا در تمامی جزو تام‌های این وزارت در 34 ولایت کشورآغاز شده‌است.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، هرچند آمار دقیق از منسوبین اردو که دوز اول  واکسین کرونا را دریافت کرده‌اند در دست نمی‌دهد؛ اما می‌گوید که تیم‌های صحی ریاست صحیه اردو در تمامی قطعات و جزو تام‌ها می‌روند و منسوبین اردو را واکسین می‌کنند.

درهمین حال، وزارت امور داخله می‌گوید که این وزارت یک هفته قبل روند تطبیق واکسین کرونا را برای منسوبین پولیس در سراسر کشور آغاز کرده و تا کنون سه هزارتن از نیروهای پولیس، دوز اول این واکسین را دریافت کرده‌اند.

احمد ضیا ضیا، معاون سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید، وزارت صحت عامه، 90 هزار دوز واکسین کرونا را در اختیار این وزارت قرار داده و قرار است بالای 45 هزار منسوب پولیس توسط بخش هایی صحی  این وزارت تطبیق شود.

گفتنی‌ست که هند 500 هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان مساعدت کرده که بالای 250 هزارتن در دو دوز تطبیق خواهد شد.

براساس فیصله‌ی حکومت افغانستان، کارکنان صحی، نیروهای امنیتی و دفاعی و خبرنگاران در مرحله‌ی نخست این واکسین را دریافت خواهند کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA