ads

مردم از عملی نشدن وعده‌های امرالله صالح، شکایت دارند

شماری از باشنده‌گان کابل می‌گویند، معاون نخست رئیس جمهور وعده‌هایی را که در نشست‌های شش‌ونیم صبح به مردم داده بود، کم‌تر عملی کرده است.

نویسنده: خیرالبنات سادات
4 دلو 1399
مردم از عملی نشدن وعده‌های امرالله صالح، شکایت دارند

در کنار رسیده‌گی به مشکلات امنیتی، جلوگیری از ساخت‌وساز بلندمنزل‌های خود سر، پاک‌سازی جاده‌های کابل از وجود دست‌فروشان، آزادسازی ساحات سبز از دست غاصبان و توقف موترها با پلیت‌های (و ج) و (م ش) از تعهدات معاون نخست رئیس جمهور، در نشست‌های موسوم به شش‌ونیم بوده است.
اما شماری از باشنده‌گان کابل می‌گویند که با گذشت بیش از سه ماه، از عملی شدن این وعده‌ها خبری نیست.
شعیب شاداب؛ یک تن از باشنده‌گان پایتخت گفت، با آن‌که امرالله صالح، وعده کرده بود که جلو اعمار بلندمنزل‌های غیر قانونی را می‌گیرد، اما در محل زنده‌گی وی، چندین بلند منزل به‌گونه غیر قانونی در حال اعمار است.
اما شاروالی کابل می‌گوید، به اساس هدایت معاون نخست ریاست جمهوری، تمامی بلندمنزل‌های غیر قانونی را در نواحی مختلف، تثبیت و شناسایی کرده است.
نعمت الله بارکزی؛ رئیس نشرات شاروالی کابل، در صحبت با کلید گفت که این اداره، فهرست بلندمنزل‌های غیر قانونی را جهت پیگیری، به ریاست تحقیقات جنایی فرستاده است.
با این همه فردوس فرامرز؛ سخنگوی قومندانی امنیه کابل می‌گوید که این نهاد، فهرست بلند‌منزل‌های که خلاف قانون اعمار شده‌اند را در اختیار دارد و مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
به گفته وی، قرار است به اساس فیصله و تصویب کابینه، جریمه‌های سنگینی بالای مالکان بلندمنزل‌هایی که به‌گونه غیر قانونی اعمار شده‌اند، وضع گردد.
با گذشت حدود دوماه از آغاز نشست‌های شش‌ونیم، امرالله صالح در جلسه شصتم، به مردم وعده داده‌بود که از چه‌شد و چه‌نشدهای این نشست‌ها، ارزیابی‌های اساسی و عمیق انجام خواهد داد و تعهد سپرد که افراد کارشکن و ناکام را تبدیل نه، بلکه برای همیش از سیستم خارج خواهد ساخت، اما این وعده‌ها تا هنوز عملی نشده است.
خواستیم دیدگاه معاونیت نخست ریاست جمهوری را در زمینه عملی شدن این تعهدات داشته باشیم، اما دفتر مطبوعاتی معاونیت نخست، حاضر نشد تا در این مورد صحبت کند.
با این حال، شماری از آگاهان نظامی می‌گویند که برای عملی شدن وعده‌های امرالله صالح، به زمان بیشتری نیاز است.
طاهر یرغل؛ آگاه نظامی گفت که یکی از راه‌های اساسی برای پاسخگو کردن اداره‌‌ها، ایجاد سیستم مکافات ومجازات در نظام است.
گفتنی‌ست که در پی افزایش جرایم جنایی در پایتخت، امرالله صالح؛ معاون نخست رئیس جمهور، به تاریخ 25 ماه میزان سال جاری هجری خورشیدی، مسوولیت امنیت کابل را به عهده گرفت.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA