ads

توزیع فورم”پاسپورت ساحوی”، مردم را نگران ساخته‌است

به تازه‌گی شاروالی کابل درهماهنگی با ریاست امنیت ملی و وزارت امور داخله، فورم معلوماتی را زیر عنوان ” پاسپورت ساحوی” در بخش‌های پایتخت توزیع نموده‌است که این اقدام موجی از نگرانی‌های مردم را همراه داشته‌است.

مقدس هاشمی
25 قوس 1399
توزیع فورم”پاسپورت ساحوی”، مردم را نگران ساخته‌است
عکس از شبکه‌های اجتماعی

گفتنی‌ست که دراین فورم‌ها در کنار مشخصات فردی، مشخصات کاری افراد و حتی مشخصات وسایط نقلیه نیز درج می‌گردد.
زلفقار محمدی؛ یک تن از باشنده‌های کابل در صحبت با کلید، ضمن ابراز نگرانی از توزیع این فورم می‌گوید، مردم از چه‌گونه‌گی توزیع این فورم‌ها آگاهی نداشته و نگران‌اند مبادا مشخصات شخصی و کاری شان به دست گروه‌های تروریستی بیفتد.
به گفته‌ی وی، نیاز است تا از سوی نهادهای مربوطه معلومات کامل از چه‌گونه‌گی این فورم‌ها با مردم شریک ساخته شود.
درهمین حال، برخی دیگر از باشنده‌های پایتخت می‌گویند، حاضر نیستند تا معلومات خود را درج این فورم‌ها نمایند.
رسول؛ باشنده کابل می‌گوید با درج مشخصات شخصی‌اش به این فورم احساس امنیت نمی‌کند و به همین خاطر حاضر نیست همه مشخصاتش را درج این فورم نمایند.
اما قومندانی امنیه کابل می‌گوید، این فورم‌ها درمطابفت با میثاق امنیتی کابل تهیه شده و قرار است در تمام نواحی شهر کابل تطبیق گردد.
فردوس فرامرز؛ سخنگوی قومندانی امنیه کابل با اشاره به نگرانی مردم از محفوظ‌ نماندن مشخصات افراد درصحبت با کلید می‌گوید، مشخصات شهروندان کشور نزد نهادهای امنیتی محفوظ خواهد ماند.
این در حالی‌ست که به از دوماه بدین‌سو مسوولیت تامین امنیت کابل را معاونین اول ریاست جمهوری به رهبری امرالله صالح سپرده شده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA