ads

مشرانو جرگه: طالبان برخلاف توافق‌نامه دوحه، حملات شان را افزایش داده‌اند

رییس و اعضای مشرانو جرگه می‌گویند، طالبان با انجام حملات تهاجمی بر شهرهای بزرگ به گونه‌ی آشکارا توافق‌نامه صلح دوحه میان این گروه و آمریکا را نقض می‌کنند؛ اما ایالات متحده آمریکا به دلیل معاملات پشت پرده، مهر سکوت بر لب زده‌است.

خیرالبنات سادات
22 میزان 1399
مشرانو جرگه: طالبان برخلاف توافق‌نامه دوحه، حملات شان را افزایش داده‌اند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

این سناتوران می‌گویند که عمل‌کرد و تشدید خشونت‌ها از سوی طالبان نشان می‌دهد که آنان تعهدی برای صلح ندارند.
فضل‌هادی مسلمیار؛ روز سه شنبه در جلسه‌ی عمومی این مجلس گفت، طالبان برخلاف تعهدات توافق‌نامه‌ی دوحه عمل کرده و میدان‌های نبرد را گرم نگه‌داشته‌اند.
وی می‌افزاید، از آن‌جایی‌که ایالات متحده آمریکا توافق‌نامه‌ی صلح را با این گروه امضا کرده، باید در این خصوص به مردم افغانستان و شرکای بین‌المللی‌اش پاسخ دهد.
از سوی دیگر، فیصل سمیع؛ نایب منشی مشرانو جرگه می‌گوید، عمل‌کرد گروه طالبان نشان می‌دهد که این گروه تعهدی برای صلح ندارند.
وی افزود، طالبان روزانه خون ده‌ها انسان بی‌گناه را می‌ریزانند و حتی تاسیسات عام‌المنفعه را تخریب می‌کنند.
با این حال انارکلی هنریار؛ عضو مشرانو جرگه می‌گوید، اگر طالبان با ریختن خون مردم بی‌گناه می‌خواهند روی میز مذاکره، امتیازگیری کنند، بدون تردید اشتباه نابخشودنی را مرتکب می‌شوند.
وی همچنان می‌گوید، تا زمانی‌که آتش‌بس فراگیر در کشور تامین نشود، مذاکرات صلح به نتیجه‌یی نخواهد رسید.
با افتتاح رسمی مذاکرات صلح در دوحه و دیدارهای هیئت‌های مذاکره‌کننده‌ی دو طرف، امیدواری‌ها بر این بود که از شدت جنگ و خشونت‌ها در افغانستان کاسته شود؛ اما ازدیاد جنگ و حملات تهاجمی گروه طالبان بر شهرها، این امیدواری‌ها را به یأس مبدل کرده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA