ads

بیماران روانی از اثر کرونا در بلخ، افزایش یافته‌است

مسوولان سرویس روانی و عصبی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی، از افزایش بیماران روانی و عصبی در سال روان خبر داده‌اند.

جواد نبی‌زاده
20 میزان 1399
بیماران روانی از اثر کرونا در بلخ، افزایش یافته‌است

این مسوولان می‌گویند، تبعات شیوع ویروس کرونا، نا امنی، فقر و بیکاری در میان خانواده‌ها باعث افزایش بیماران روانی و عصبی در جامعه گردید‌ه‌است.
داکتر اسدالله الفت؛ مسول بخش صحت روانی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی به کلید می‌گوید، روزانه بیشتر از 100 بیمار روانی و عصبی در این شفاخانه برای تداوی مراجعه می کنند که شمار اندک آنان نیاز به بستری داشته و و بقیه‌ی آنان با مشوره از شفاخانه مرخص می‌گردند.
وی می‌افزاید، در سال روان، شیوع بیماری کوید – 19 و تبعات ناشی از این ویروس در میان جامعه باعث افزایش بیماران روانی در بلخ گردیده‌است.
در همین حال داکتر نقیب‌الله باقی‌زاده؛ متخصص روانی و عصبی شفاخانه ی حوزوی ابوعلی سینای بلخی، از افزایش بیمارن روانی و عصبی در جامعه نگران بوده و از مسوولان می‌خواهد که بودجه‌ی بیش‌تری را در زمینه‌ی تداوی بیماران روانی و عصبی اختصاص دهند تا رسیده‌گی بیش‌تری برای این بیماران صورت گیرد.
آقای باقی‌زاده می‌افزاید، بیماری روانی و عصبی، مراحل مختلف داشته که در آخرین مرحله‌ی آن بیمار دست به خود کشی می‌زند.
به گفته‌ی او، در شهر مزارشریف، روزانه نزدیک به 5 تن از اثر فشارهای روحی و روانی به زنده‌گی شان پایان می‌دهند.
از سویی هم، شکیبا شکیب؛ یک‌تن از باشنده‌گان شهر مزارشریف، از وضعیت پیش‌آمده در جامعه نگران بوده و عوامل مختلف را باعث افزایش بیماران روانی و عصبی در جامعه می‌داند.
او می‌پذیرد که در موج نخست ویروس کرونا، دوستان و اقارب زیاد آنان از تبعات کوید – 19، دچار فشارهای روانی و عصبی گردیده که نیاز جدی به تداوی دارند.
مسوولان سرویس روانی و عصبی شفاخانه‌ی حوزوی ابوعلی سینای بلخی، نگران‌اند که این بیماری همه‌روزه در حال بیش‌ترشدن بوده و با آمدن موج دوم ویروس کوید – 19، فشارهای روحی و روانی در میان افراد جامعه بیش‌تر از گذشته خواهند گردید.
آنان می‌گویند، این سرویس دارای 40 بستر بوده و با بیش‌ترشدن بیماران با کمبود بستر مواجه خواهند گردید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA