ads

سرنوشت طرح عقب‌نشینی کنسولگری ایران در هرات، مشخص نیست

باگذشت بیش از به پنج‌سال از طرح عقب‌نشینی دیوار کنسول‌گری ایران در ولایت هرات، هنوزهم سرنوشت این روند مشخص نیست.

مهرو سروری
17 میزان 1399
سرنوشت طرح عقب‌نشینی کنسولگری ایران در هرات، مشخص نیست

شهروندان هرات با متهم‌نمودن حکومت به ضعف مدیریتی می‌گویند، با گذشت چندسال، هنوزهم موفق به تطبیق ماسترپلان شهری در هرات و عملی‌ساختن طرح عقب‌نشینی دیوار کنسولگری ایران در این ولایت نشده‌است.
با این حال نجیب‌الله حبیبی؛ سخنگوی شاروالی هرات می‌گوید، در صورتی‌که وزارت خارجه افغانستان و مسوولان کنسولگری ایران در هرات، به یک توافق مشترک دست یابند، مسوولان شاروالی به زودترین فرصت ممکن وارد اقدام می‌شوند.
از سویی هم، سخنگوی اداره شاروالی هرات، زیاده‌خواهی مسوولان کنسولگری ایران در هرات را مانع تطبیق برنامه‌ی عقب‌نشینی دیوار این نهاد دیپلوماتیک عنوان می‌کند.
این در حالی‌ست که مسوولان کنسولگری ایران در هرات بر موضع گذشته خود پافشاری داشته، می‌گویند، هر زمانی که دولت افغانستان زمین بدیل را به دسترس شان قرار دهد، آنان به زودترین فرصت اقدام به عقب‌کشیدن دیوار کنسولگری خواهند کرد.
با این‌که وزارت خارجه افغانستان ساعت‌ها زمان برای ارایه پاسخ از رادیو کلید گرفت، اما در آخر هم پاسخ ارایه نکرد.
از طرفی هم ابراهیم نورزی؛ مدیر ترافیک هرات عدم عقب‌نشینی دیوار کنسولگری ایران در این ولایت را، دلیل مسدودشدن کامل سرک مرکزی شهر می‌داند.
او می‌گوید، عقب‌نشینی این دیوار از میزان ازدحام ترافیکی در شهر می‌کاهد.
گفتنی‌ست قبل از این گزارش‌هایی منتشر شد که ایران در قبال عقب‌نشینی دیوار کنسلگری‌اش در هرات، خواستار زمینی به مساحت چندهزار متر در منطقه‌ی دارالامان کابل شده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA