ads

فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی هرات افزایش حملات طالبان را محکوم کردند

فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی هرات افزایش حملات طالبان را محکوم کردند

مهرو سروری
16 میزان 1399
فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی هرات افزایش حملات طالبان را محکوم کردند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

روز دوشنبه (۱۴ میزان) کمیسیون مستقل حقوق بشر کشور با نشر گزارشی از افزایش حملات طالبان در ولایات مختلف کشور اظهار نگرانی کرده گفت که در شش ماه نخست سال روان میلادی، ۵۳۳ غیرنظامی افغان در حملات هدف‌مند کشته شده‌اند.
در همین حال سیداشرف سادات؛ فعال مدنی می‌گوید، شهروندان کشور از طرف‌های درگیر در جنگ انتظار انعطاف‌پذیری داشته‌اند که تا کنون بر این امر از سوی هیچ‌یک از طرف‌های مذاکره‌کننده تمکین صورت نگرفته‌است.
آقای سادات می‌افزاید، یافته‌های این اداره نشان می‌دهد که در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ خورشیدی حملات هدف‌مند، بمباردمان، ماین‌های کنارجاده‌یی و استعمال تسلیحات سنگین از صدها فرد نظامی و غیرنظامی در کشور قربانی گرفته‌است.
به باور سادات، پیش‌برد برنامه‌های جنگی در تضاد به روحیه صلح‌جویی در افغانستان است.
آقای سادات بر کاهش میزان خشونت‌ها و افزودن بر تلاش‌ها برای ختم جنگ و تامین صلح در کشور تاکید می‌کند.
با این حال، سکینه حسینی؛ عضو شورای ولایتی هرات، هدف‌قراردادن افراد ملکی برای به‌دست‌آوردن خواسته‌ها از سوی طرف‌های درگیر را خلاف قانون و شرع می‌داند.
خانم حسینی از هیئت حکومت و گروه طالبان می‌خواهد، تا از این فرصت استفاده نموده و بر تامین آتش‌بس و ختم جنگ در کشور تلاش نمایند.
این عضو شورا، خواهان اعمال فشار بر طرف‌های درگیر در جنگ از سوی جامعه بین‌المللی نیز شد.
از سویی هم، برخی از فعالین حقوق زن در هرات، زنان افغان را آسیب‌پذیرترین قشر در کشور عنوان نموده تاکید دارند، طالبان برای جلب حمایت مردم و سهم‌داشتن در حکومت باید تامین آتش‌بس را بپذیرند.
این در حالی‌ست که زلمی خلیل‌زاد؛ نماینده ویژه‌ی امریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با رییس‌جمهورغنی، از تلاش‌های واشنگتن برای کاهش خشونت و تامین آتش‌بس دایمی در کشور نیز سخن زده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA