ads

عزاداران حسینی: برای تامین امنیت مراسم عاشورا، خود بسیج شده‌ایم

در حالی‌که تا سه روز دیگر مراسم بزرگداشت از دهم محرم در کشور برگزار می‌شود، اما با وجود اتخاذ تدابیر امنیتی در مساجد و تکایا از سوی نیروهای امنیتی و مسولان کمیسیون برگزاری این مراسم، هنوزهم مردم و عزاداران حسینی از وقوع حملات مرگ‌بار، نگران‌اند.

خیرالبنات سادات
6 سنبله 1399
عزاداران حسینی: برای تامین امنیت مراسم عاشورا، خود بسیج شده‌ایم

محمد زمان؛ مسوول تامین امنیت یکی از تکیه‌خانه‌ها در غرب کابل می‌گوید که حوادث مرگبار گذشته نشان داده که نیروهای امنیتی در تامین امنیت مراسم عزاداری آنان کوتاهی کرده‌اند.
به گفته‌ی محمد زمان، مردم خودشان برای تامین امنیت این مراسم بسیج شده‌اند و اعتمادی بالای نیروهای امنیتی کشور ندارند.
اما مسوولان در وزارت امور داخله می‌گویند که این وزارت به تمامی بخش‌های امنیتی هدایت داده تا مراسم عاشورا را تامین امنیت کنند.
طارق آرین؛ سخنگوی این وزارت در مصاحبه به کلید گفت که تهدیدات امنیتی هنوزهم وجود دارد و تمامی نیروی‌های امنیتی با همکاری مردم در تلاش‌اند تا مساجد و تکایای عزاداران حسینی را تامین امنیت کرده و مانع وقوع حملات شوند.
از مراسم دهم محرم در حالی در افغانستان بزرگداشت می‌شود که برعلاوه تهیدات بلند امنیتی، نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا نیز وجود دارد.
داکتر قدیر قدیر؛ رییس عمومی پلان و پالیسی وزارت صحت عامه از عزاداران حسینی می‌خواهد تا به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، تدابیر وقایوی را مد نظر گرفته و محافل عزاداری شان را در فضای باز برگزار کنند.
با این حال امین‌الدین مظفری؛ معین مسلکی وزارت حج و اوقاف می‌گوید، به دلیل تهدیدات امنیتی و شیوع کرونا، محافل عزاداری باید به گونه‌ی مختصر تدویر شود و از بحث‌های حساسیت‌برانگیز اجتناب شود.
این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که به تازه‌گی سروردانش؛ معاون دوم رییس جمهور نیز هشدار داده که تهدیدات امنیتی بر اماکن عزاداری و تجمعات عزاداران بیش‌تر از هر زمانی متصور است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA