ads

بیش از 70 درصد مردم غور زیر خط فقر قرار دارد

مقام‌های اداره محلی ولایت غور از افزایش فقر، بیکاری، ناامنی و خشونت علیه زنان در این ولایت خبر می‌دهند.

اسحق اکرمی
26 اسد 1399
بیش از 70 درصد مردم غور زیر خط فقر قرار دارد

حبیب‌الله رادمنش؛ معاون امور مالی و اداری و سرپرست ولایت غور می‌گوید که غور فقیرترین ولایت افغانستان است که 70 درصد باشنده‌هایش زیر خط فقر زنده‌گی می‌کنند.
آقای رادمنش، دلیل افزایش فقر را در این ولایت، کوهستانی‌بودن، ناامنی شاهراه‌ها و ولسوالی‌ها، سردی هوا و برداشت محصول زراعتی در یک فصل سال می‌داند.
غور یکی از ولایات مرکزی افغانستان که است که در حدود 80 درصد باشنده‌های این ولایت مصروف زراعت و مالداری اند و معیشت زنده‌گی شان را از این طریق تامین می‌کنند.
در کنار مردان، زنان و اطفال نیز مصروف انجام کارهای شاقه بالای زمین‌های زراعتی و للمی شان می‌باشند که نشان‌گر فقر و بدبختی در ولسوالی‌های لعل و سرجنگل و دولتیار ولایت غور است.
غلام رسول؛ یکی از باشنده‌های ولایت غور از کم توجهی حکومت شکایت دارد و می‌گوید که وضعیت اقتصادی آنان وخیم می‌باشد.
در شهر فیروز کوه، ساخت‌وساز صورت گرفته است، اکثری ادارات دولتی دارای تعمیر اساسی و معیاری می‌باشد، اما ساخت‌وساز در ولسوالی‌ها و روستاهای این ولایت اندک است که فقط مرکز شهر در حدود 20 کیلومتر سرک پخته می‌باشد و دیگر راه‌های مواصلاتی کاملآ خامه و خاکی می‌باشد.
اسدالله عباسی؛ یکی از فعالین مدنی در ولایت غور خواهان توجه جدی در بخش انکشاف، سرک، برق در این ولایت شده‌است.
شهر فیروزکوه؛ مرکز ولایت غور در غرب کابل و بامیان واقع شده و از مرکز بامیان 325 کیلومتر و از کابل الی مرکز این ولایت در حدود 500 کیلومتر فاصله دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA