ads

حکومت: آتش‌بس به عنوان بحث محوری در مذاکرات صلح مطرح خواهد شد

حکومت افغانستان می‌گوید که تیم مذاکره‌کننده‌ی حکومت افغانستان در نخستین نشست با تیم مذاکره‌کننده‌ی طالبان، روی برقراری آتش‌بس و میکانیرم‌های نظارتی از آن، گفت‌وگو خواهند کرد.

خیرالبنات سادات
23 اسد 1399
حکومت: آتش‌بس به عنوان بحث محوری در مذاکرات صلح مطرح خواهد شد
عکس از شبکه‌های اجتماعی

وحید عمر؛ رییس ارتباطات و روابط عامه و مشاور ارشد رییس جمهور، روز پنج‌شنبه در کنفرانس ملی جوانان در کابل گفت که گروه طالبان همواره از خشونت به عنوان حربه‌ی برای امتیازگیری و باج‌گیری در گفت‌وگوهای صلح استفاده کرده‌اند.
آقای عمر همچنان می‌گوید، تیم مذاکره‌کننده‌ی حکومت افغانستان به اساس اجماع سیاسی شکل‌ گرفته و توانایی لازم را برای پیش‌برد مذاکرات صلح دارد.
با این حال، سیماسمر؛ وزیر دولت در امور حقوق بشر می‌گوید، صلح و ارزش‌های حقوق بشری لازم و ملزوم هم بوده و تا زمانی‌که اطراف منازعه در افغانستان از قواعد حقوق بشردوستانه سرپیچی و ارزش‌های حقوق بشری شهروندان را نقض کنند، دستیابی به صلح پایدار در کشور ناممکن خواهد بود.
از سویی هم، زینب عزیزی؛ عضو مجتمع رهبران جوان و از برگزارکننده‌گان نشست ملی جوانان می‌گوید که دستاوردهای هژده‌ساله‌ی جوانان نباید قربانی صلح در کشور شود.
وی تاکید می‌کند که حفظ نظام جمهوریت، حقوق و آزادی‌های زنان، آزادی بیان، قانون اساسی به ویژه فصل دوم آن که حقوق اساسی شهروندان در آن تسجیل شده، باید خطوط سرخ تیم مذاکراتی حکومت با طالبان باشد.
قرار است گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تا دو روز دیگر در قطر برگزار شود و احتمالا تیم مذاکراتی حکومت افغانستان عازم قطر شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA