ads

حاصلات انجیر در ولایت بلخ، 20 درصد افزایش یافته‌است

مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ، از افزایش 20 درصدی حاصلات انجیر در این ولایت خبر می‌دهند.

جواد نبی‌زاده
20 اسد 1399
حاصلات انجیر در ولایت بلخ، 20 درصد افزایش یافته‌است

آنان می‌گویند، باغ‌های انجیر در این ولایت به بیش از 70 هکتار افزایش یافته و از این باغ‌ها، حاصلات خوبی به‌دست آمده‌است.
در همین حال، شماری از باغ‌داران انجیر ولسوالی خلم ولایت بلخ می‌گویند، امسال در کنار حاصلات انجیر، قیمت فروش آن نیز خوب بوده و دهقانان حاصلات شان را به قیمت مناسب به فروش رسانده‌اند.
محمد سالم ساعی؛ رییس زراعت آّبیاری و مالداری ولایت بلخ گفت، حاصلات انجیر این ولایت در مقایسه به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری یافته‌است.
به گفته‌ی وی، حاصلات انجیر این ولایت به ولایت‌های هم‌جوار نیز ارسال گردیده‌است.
از سویی هم، میرویس سلطانی؛ مدیر خدمات زراعتی ولسوالی خلم ولایت بلخ گفت، در این ولسوالی 55 هکتار زمین تحت حاصلات انجیر قرار دارد و از هر هکتار آن سالانه یک تن انجیر برداشت می‌شود.
آقای سلطانی از عرضه خدمات بهتر برای باغداران این ولایت خبر داده افزود، در تلاش‌اند تا مارکیت خوب برای محصولات کشاورزان این ولایت فراهم نمایند.
با این حال، شماری از باغ‌داران در بلخ می‌گویند که این میوه به دلیل دارابودن خواص گیاهی، بازار پُررونق و مشتریان بسیار دارد. آنان تأکید می‌کنند که حاصلات درختان انجیر نسبت به سال‌های گذشته نیز بیش‌تر شده‌است.
خیر محمد؛ یک تن از باغ‌داران انجیر در ولسوالی خلم ولایت بلخ از حکومت می‌خواهد که در زمینه‌ی ایجاد مارکیت با آنان همکاری بیش‌تر نماید.
بلخ تنها ولایت در شمال افغانستان است که در آن، انجیر رشد خوبی دارد؛ ولسوالی‌های خُلم، مارمل، دولت‌آباد، شولگره و کشندی از ولسوالی‌های‌اند که دارای باغ‌های انجیر می‌باشد.
گفته می‌شود که مقدار حاصل میوه از هر درخت انجیر که عمر بالاتر از چهار سال دارد در طول فصل میوه‌دهی که از ماه اسد آغاز الی اخیر ماه میزان ادامه پیدا می‌کند به 50 کیلو می‌رسد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA