ads

گذر از شاهراه‌های شمال، قمار با زنده‌گی است

باشنده‌گان ولایت‌های شمال کشور از بدترشدن وضعیت امنیتی در شاهراه‌های مهم این زون نگران‌اند.

جواد نبی‌زاده
14 اسد 1399
گذر از شاهراه‌های شمال، قمار با زنده‌گی است

آنان ادعا دارند که عبور از شاهراه‌های شمال کشور قمار با زنده‌گی بوده و هیچ مصئونیت جانی و مالی در این مسیر وجود ندارد.
در همین حال، مقام‌های امنیتی شمال و شمال‌شرق کشور اعلان نموده‌اند که تأمین امنیت شاهراه‌های مهم این زون‌ها، در اولویت قرار داشته و از این پس با تمام امکانات از این مسیرها حفاظت می‌کنند.
میرویس؛ یک‌تن از باشنده‌گان شهر مزارشریف از بدترشدن وضعیت امنیتی در شاهراه‌های شمال کشور نگرانی کرده گفت، هیچ‌گونه مصئونیت در این مسیرها وجود نداشته، گروه طالبان و سایر گروه‌های هراس‌افگن در این مسیرها با تمام قوت فعالیت دارند.
وی ادعا دارد که در شاهراه مزار– کابل نیروهای امنیتی به قدر کافی وجود نداشته و از این‌رو نمی‌توانند این مسیر را تأمین امنیت کنند.
با این حال جعفر؛ یکی دیگر از باشنده‌گان شهر مزارشریف گفت، از ماه‌ها به این‌سو، شاهراه مزار-کابل ناامن گردیده، اما حکومت برای بهبود این وضعیت هیچ اقدامی نکرده‌است.
از سویی هم، آرش یونسی؛ رییس اتاق تجارت و صنایع ولایت بلخ، چند روز قبل نگرانی تاجران ملی را از بدترشدن وضعیت شاهراه‌های مزار–کابل و بندر آقینه–مزار به کلید بیان داشته گفت، تاجران ملی ناگزیراند تا برای انتقال اموال شان از این مسیرها به گروه طالبان پول بپردازند؛ در غیر آن، موترهای آنان از سوی این گروه به آتش کشیده می‌شود.
مقام‌های ارشد امنیتی شمال و شمال‌شرق کشور به روز دوشنبه، در کمپ مارمل شهر مزارشریف گرد هم آمده، روی بهبود وضعیت امنیتی این زون‌ها صحبت نمودند.
محمد حنیف رضایی؛ سخنگوی قول اردوی 209 شاهین در پیوند به این نشست به کلید گفت، مقام‌های ارشد امنیتی فعالیت‌های شش ماه گذشته‌ی این زون‌ها را بررسی و آسیب‌شناسی نموده‌اند.
وی افزود، در شش ماه آینده، تأمین امنیت شاهراه‌های مهم شمال و شمال‌شرق کشور در اولویت این مقام‌ها قرار داشته و برای بهبود این وضعیت از تمام امکانات استفاده خواهند گردید.
گفته می‌شود که در یک ماه اخیر، از اثر انفجار ماین و شلیک سلاح‌های سبک و سنگین از سوی گروه طالبان، چندین تن، جان‌های شان را در مسیر شاهراه مزار– کابل در ساحه‌ی چشمه شیر ولایت بغلان از دست داده و ده‌ها موتر نیز به آتش کشیده شده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA