ads

در روزهای عید قربان، 25هزار گردش‌گر از پارک ملی بند امیر، بازدید کرده‌است

مسوولان محلی در ولایت بامیان از بازدید 25 هزار گردش‌گر داخلی و خارجی از بند امیر؛ اولین پارک ملی افغانستان خبر می‌دهند.

اسحق اکرمی
14 اسد 1399
در روزهای عید قربان، 25هزار گردش‌گر از پارک ملی بند امیر، بازدید کرده‌است

بند امیر در ولسوالی یکه‌ولنگ نمبر 1 و به فاصله ۷۵ کیلومتری غرب مرکز بامیان موقعیت دارد که به‌خاطر مناظر زیبای طبیعی، جهیل‌های دیدنی و مکان امن برای دختران و زنان سبب شده‌است که سالانه هزاران نفر از این مکان بازدید نماید.
عظیم فرید؛ ولسوال ولسوالی یکه‌ولنگ نمبر 1 به کلید گفت که در 3 روز عید، در حدود 25 هزار گردش‌گر داخلی و خارجی در پارک ملی بند امیر بازدید نموده‌است که نسبت به سال گذشته، کاهش چشم‌گیری یافته‌است.
در روزهای عید قربان، خانواده‌ها از نقاط مختلف افغانستان مانند هرات، قندهار، جلال‌آباد، بلخ، کندز و کابل دور از جنگ، ناامنی، انفجار و انتحار و آلوده‌گی هوا به هوای سرد، پاک و مناطق زیبائی بامیان سفر کرده‌اند و از روزهای رخصتی لذت برده‌اند.
سخیداد که از کابل به بندامیر سفر داشته به کلید گفت که بامیان بهترین و زیباترین ولایت افغانستان است و در فصل بهار و تابستان مناسب‌ترین جای برای تفریح می‌باشد.
بامیان یکی از ولایات امن افغانستان می‌باشد و به‌خاطر داشتن ده‌ها آبده تاریخی، مناظر زیبایی طبیعی، موجودیت حیوانات و پرنده‌گان مختلف، مشهور به مرکز گردش‌گری و توریستی افغانستان می‌باشد.
اما گسترش شیوع ویروس کرونا، ناامنی شاهراه بامیان – کابل از طریق دره‌ی میدان وردک، نبود پروازهای هوایی، فقر، بیکاری و کمبود امکانات، سبب شده که شماری از فامیل‌ها از این خوبی‌های بامیان مستفید نگردند.
گفتنی‌ست که در 3 روز عید قربان، در سال 1398 خورشیدی، بیش از 100 هزار گردش‌گر از پارک ملی بند امیر بازدید نموده بود که امسال به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، آمار توریستان به 25 هزار نفر کاهش یافته‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA