ads

حکومت افغانستان از طرح و عملی‌سازی میثاق امنیتی در کشور خبر می‌دهد

در ادامه انتقادها از مشکلات در تامین امنیت شهروندان کشور وزارت امور داخله با یک طرح جدید دست به دامن شهروندان شده و در تلاش است با همکاری مردم از حملات تروریستی جلوگیری کند و  مبارزه با جرایم جنایی- قاچاق مواد مخدر را شدت بخشد.

خیرالبنات سادات
24 سرطان 1399
حکومت افغانستان از طرح و عملی‌سازی میثاق امنیتی در کشور خبر می‌دهد
وزارت امور داخله در یک هفته‌ی گذشته، 64 میثاق امنیتی را با بزرگان و متنفذین نواحی و ولسوالی‌های کابل به امضا رسانیده است که بر بنیاد این میثاق‌ها شهروندان کابل متعهداند تا نهادهای کشفی و استخباراتی را در امر اطلاع‌رسانی از وضعیت موجود امنیتی، جرم و جنایات در  محلات، نواحی کوچه‌ها و پس‌کوچه‌ها همکاری کنند.
 میثاق امنیتی، برنامه‌ی مشترک حکومت و مردم است که به منظور اشتراک مردم در تامین امنیت و مبارزه‌ی هدفمند با گروه‌های جنایت‌کار روی دست گرفته شده‌است.
صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست جمهوری روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با مقام‌های وزارت امور داخله و معاونیت اول ریاست جمهوری گفت که برنامه‌ی میثاق امنیتی نخست در کابل و متعاقب آن در ولایات کشور عملی خواهد شد.
به گفته‌ی آقای صدیقی با تطبیق میثاق امنیتی، فعالیت‌های جنایی و تخریبی گروه‌های جنایت کار مهار شده و تغییرات مثبت در وضعیت موجود امنیتی کشور به‌ وجود خواهد آمد.
از سوی دیگر، عبدالصبور قانع؛ معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله گفت که میثاق امنیتی دارای 41 ماده تطبیقی است که مسوولیت‌ها و مکلفیت‌های اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی در آن مشخص شده‌است.
به گفته‌ی آقای قانع، از یک هفته بدین‌سو با تطبیق این میثاق در شهر کابل، پولیس توانسته‌است  200 تن از مجرمینی را که در جنایات مختلف سهیم هستند شناسایی کند.
با این حال رضوان مراد؛ رییس مطبوعات و ارتباطات عامه‌ی معاونیت اول ریاست جمهوری امروز گفت که در تشکیل میثاق امنیتی به هیچ‌گونه امکانات نو، سلاح، تجهیزات و تشکیلات جدید نیاز نیست.
به گفته‌ی او، مسوولین تطبیق‌کننده این طرح، در  پایان هرماه مکلف‌اند تا از  اجراات و دستاوردهای شان گزارش‌دهی کنند.
حکومت افغانستان در حالی از طرح و تطبیق میثاق امنیتی در کشور خبر می‌دهد که تامین امنیت و تحکیم حاکمیت قانون یکی از خواسته‌های مهم مردم افغانستان از حکومت است، اما تا کنون اقدام موثر و عملی در این راستا صورت نگرفته‌است.
 
کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA