ads

اتحادیه‌های نهادهای تحصیلی و تعلیمی بر آغاز دوباره‌ی آموزشگاه‌ها تاکید دارند

مسوولان اتحادیه‌ها و نهادهای تحصیلی و تعلیمی و مراکز آموزشی، خواستار بازشدن هرچه زودتر پوهنتون‌ها و مراکز تعلیمی در کشور شدند.

مقدس هاشمی
22 سرطان 1399
اتحادیه‌های نهادهای تحصیلی و تعلیمی بر آغاز دوباره‌ی آموزشگاه‌ها تاکید دارند

این اتحادیه‎ها‌ به روز یکشنبه طی نشست مطبوعاتی نگرانی شان را مبنی برتعطیل بودن پوهنتون ها و مراکز آموزشی طی اعلامیه ابراز نمودند.
محمد داوود بابر؛ رییس اتحادیه مکاتب خصوصی که در این نشست حضور داشت، محدودیت موجود بر مراکز آموزشی، به‎خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به نفع معارف وتحصیلات عالی نمی‎داند و می‎گوید، در صورتی‌که مراکز تعلیمی و تحصیلی باز نگردد و به خواست آن‌ها توجه نشود دست به اعتزاضات مدنی خواهند زد.
در همین حال، ذاکر حسین ارشاد؛ رییس اتحادیه پوهنتون‌های خصوصی می‌گوید، همه مراکز آموزشی تعلیمی و تحصیلی خصوصی، با حفظ و رعایت شرایط صحی آماده‌ی ارائه خدمات می‌باشند.
از سویی هم، معصومه جعفری؛ سخنگوی وزارت صحت عامه در صحبت با کلید گفت، طرح بازگشایی مراکز آموزشی و ورزشی از سوی این وزارت تهیه شده و در این طرح مشخص شده‌است که با درنظرداشت کدام نکات صحی چه‌گونه فعالیت‌های شان را به پیش ببرند.
او گفت، این طرح برای تایید به کابینه پیش‌کش شده‌است.
اتحادیه پوهنتون‌ها، مکاتب خصوصی و مراکز آموزشی، در حالی از مسدودبودن این مراکز انتقاد دارند که کمیته‌ی اضطرار به ریاست سرور دانش؛ معاون دوم ریاست جمهوری، روز شنبه، هفته‌ی جاری فیصله کرده‌است تا مراکز تعلیمی و تحصیلی الی 15 اسد سال جاری تعطیل باشند و پس از آن به اساس نتایج سروی که وزارت صحت عامه از وضعیت عمومی صحی کشور ارائه می‌دارد، در مورد بازگشایی تدریجی این مراکز تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA