ads

شهروندان از عرضه خدمات صحی برای بیماران کرونا انتقاد می‌کنند

شماری از شهروندان هرات از نارسایی در عرضه خدمات صحی برای بیماران کووید ۱۹ در شفاخانه‌های کووید19 این ولایت سخت انتقاد نموده و مسوولان اداره صحت را به ناتوانی در این عرصه متهم می‌کنند.

مهرو سروری
29 جوزا 1399
شهروندان از عرضه خدمات صحی برای بیماران کرونا انتقاد می‌کنند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

آنان می‌گویند، در مراکز کووید ۱۹ این ولایت جزعی ترین خدمات صحی برای بیماران عرضه نمی‌شود.
این شهروندان تاکید دارند، مسوولین صحی از کمک های که از سوی موسسات و مردم برای تداوی بیماران مصاب به کرونا اختصاص یافته بصورت درست استفاده نکرده اند.
این شمار از مردم به این باورند که عدم مدیریت درست و نبود امکانات در مراکز کووید منجر به ازدست دادن اعضای فامیل مصاب به کرونا شان شده است .
آنان همچنان از نبود کادر متخصص و با تجربه در مراکز کووید سخن زده و مسوولان صحی در این مرکز را محصلین و افراد بی تجربه خطاب می کنند.
انان از حکومت می‌خواهند تا در اداره صحت هرات سیستم مدیریتی درستی را ایجاد نماید.
در همین حال، شماری از اعضای شورای ولایتی هرات اداره محلی و ریاست صحت عامه این ولایت را به بی‌برنامه‌گی و سوء مدیریت برای تداوی بیماران کووید- ۱۹ متهم می‌نمایند.
محمد سردار بهادری عضو این شورا می گوید: با وجود اختصاص هزینه هنگفت برای مدیریت بحران کرونا از سوی حکومت امکانات و تجهیزات کافی برای بیماران مهیا نشده‌است .
آقای بهادری تاکید دارد، عدم مدیریت درست اداره‌ی صحت هرات بر شمار قربانیان ویروس کرونا در این ولایت افزوده است.
در حالی از نبود امکانات کافی در مراکز کووید -۱۹ هرات سخن زده می شود که سخنگوی ریاست صحت عامه این ولایت نبود امکانات و تجهیزات کافی در این مراکز را رد نموده؛ تاکید دارد که تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای تداوی بیماران مصاب به کرونا در این مراکز وجود دارد .
محمد رفیق شیرزی می‌گوید، در دو مرکز کووید یک شیدایی با ظرفیت ۱۰۰ بستر و شفاخانه فیضی غوریانی با ۳۰۰ بستر تمامی خدمات صحی برای بیماران مصاب به کرونا عرضه می شود.
اقای شیرزی تاکید دارد، با در نظر داشت نیاز بیماران خدمات در بخش جراحی، هیمودیالیز، نسایی ولادی، روانشناسی و روان درمانی جریان دارد.
سخنگوی اداره صحت هرات می افزاید: مسوولان صحی در مراکز کووید ۱۹ از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و تاکنون هیچ واقعه فوتی از اثر نبود امکانات، کم توجهی و سهل انگاری این کادر ثبت این اداره نگردیده است.
شیرزی می گوید تا ده روز دیگر شفاخانه صد بستر گازرگاه به حمایت موسسه ام اس اف تحت نام کووید ۴ فعال خواهد شد.
با این همه جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید، وزارت صحت عامه برای مقابله به ویروس کرونا ۴۰۰ میلیون افغانی را نظربه اداره صحت کمک نموده که ۲۰۰میلیون در مراحل ابتدایی برای خرید امکانات به مصرف رسیده است .
وی تصریح می‌کند که متباقی این پول برای پرداخت معاش کارمندان صحی و خرید تجهیزات نیز به مصرف خواهد رسید.
اقای فرهاد مشخص نمی کند که چی مبلغی برای خرید تجهیزات در نظر گرفته شده است.
گفتنی‌ست که از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴ هزار و ۳۰۴ تن درهرات به این ویروس مبتلا،و ۹۶۳ تن صحت یاب و ۹۸ تن نیز جان باختند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA