ads

مسوولان صحی بلخ خواستار همکاری باشنده‌گان این ولایت در زمینه‌ی تکفین جان‌باخته‌گان کرونایی شده‌اند

مسوولان صحی و ریاست حج واوقاف ولایت بلخ، به روز پنجشنبه، طی نشست خبری از باشنده‌گان این ولایت خواسته‌اند که در زمینه‌ی غسل و تکفین جان‌باخته‌گان کرونایی با کارمندان صحی همکاری نمایند.

نویسنده: Atash
25 ثور 1399
مسوولان صحی بلخ خواستار همکاری باشنده‌گان این ولایت در زمینه‌ی تکفین جان‌باخته‌گان کرونایی شده‌اند

آنان می‌گویند، در زمینه‌ی چه‌گونه‌گی تکفین و دفن میت‌های کرونایی برای باشنده‌گان این ولایت آگهی داده شده‌است.
علما در این زمینه می‌گویند که هیچ‌گونه مشکل شرعی در این زمینه وجود نداشته و راه بهتر هم این است که کارمندان صحی، میت‌های کرونایی را غسل و تکفین نمایند.
داکتر نظام الدین جلیل؛ رییس صحت عامه بلخ می‌گوید که میت‌های کرونایی به شکل مسلکی از سوی کارمندان صحی این ولایت ضد عفونی و در پاکت‌های مخصوص گذاشته می‌شود که از پخش ویروس جلوگیری شود.
در همین حال، مولوی محمود دانشجو؛ رییس حج و اوقاف ولایت بلخ می‌گوید، مبتلاشدن به ویروس کرونا عیب نبوده و مردن از این بیماری هم شرم نیست.
وی از تمام باشنده‌گان این ولایت می‌خواهد که در زمینه‌ی دفن و کفن بیماران کوید 19، با صحت عامه این ولایت همکاری نموده و مانع رشد ویروس در جامعه شوند.
از سویِ دیگر، رییس صحت عامه بلخ، از کمک و همکاری اداره‌ی سرمیاشت زون شمال کشور خبر داده و می‌گوید، نزدیک به 60 قلم مواد و لوازم بهداشتی در بخش نسایی و ولادی به هزینه‌ی نزدیک به یک میلیون افغانی از سوی این نهاد به ریاست صحت مساعدت گردیده‌است.
او می‌گوید، با مساعدت این اجناس در بخش نسایی و ولادی شفاخانه ابو علی سینای بلخی، کیفیت خدمات درمانی نیز در این شفاخانه بلند خواهد رفت.
مسوولان می‌گویند، با گسترش بیماران کوید 19، در ولایت بلخ، تا کنون 18 تن در اثر این بیماری جان‌های شان را از دست داده‌اند و خانواده‌های اکثریت جان‌باخته‌گان به کارمندان صحی اجازه نداده‌اند که در تکفین جان‌باخته‌گان سهم بگیرند.
جواد نبی‌زاده

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA