ads

مجتمع سکیتستان در بامیان ایجاد می‌شود

سنگ تهداب مجتمع و مرکز آموزشی سکیتستان با کمک یک میلیون دالری کشور فدرال آلمان، امروز پنج‌شنبه(4ثور) در بامیان گذاشته شد.

اسحاق اکرمی
4 ثور 1399
مجتمع سکیتستان در بامیان ایجاد می‌شود

محمد طاهر؛ زهیر والی ولایت بامیان، افتتاح این مرکز را برای اطفال این ولایت موثر و مفید دانسته گفت که در کنار تمرینات اسکیت، آموزش فیلم‌سازی، عکاسی، خطاطی، نقاشی و کورس‌های کوتاه‌مدت از سوی این نهاد برای اطفال دایر می‌گردد.
نقشه این تعمیر با هماهنگی سازمان بین‌المللی یونسکو و توسط شرکت ارجنتاین، طرح و دیزاین شده است که به صورت دو طبقه در تپه‌ی چونی مرکز بامیان ساخته می‌شود.
فیریدون الهام؛ معاون این نهاد در افغانستان می‌گوید که هزینه‌ی ساخت تعمیر و خریداری امکانات این نهاد در بامیان یک میلیون دالر امریکایی می‌باشد که از سوی کشور آلمان پرداخت می‌گردد و قرار است که تا یک سال دیگر کارش تکمیل گردد.
بامیان، سومین ولایت در افغانستان است که بعد از کابل و بلخ مرکز آموزشی سکیتستان ایجاد می‌گردد و قرار است که در این نهاد، اطفال و نوجوانان بی‌بضاعت و فقیر آموزش بیبنند.
فلم دختران اسکیت بورد افغانستان، در سال 2019 برنده جایزه اسکار در بخش فلم‌های کوتاه مستند شده بود که با استقبال گرم مردم افغانستان روبه‌رو شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA