ads

حکومت در توزیع مواد اولیه برای افراد بی‌بضاعت، کوتاه آمده است

در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور و وضع قیود بر گشت‌وگذار در شهر کابل، شماری از دستفروشان و کارگران روزمزد، حکومت را به بی‌پروایی متهم کرده می‌گویند، تا کنون هیچ‌گونه کمکی از سوی حکومت با آنان صورت نگرفته است

نویسنده: Atash
19 حمل 1399
حکومت در توزیع مواد اولیه برای افراد بی‌بضاعت، کوتاه آمده است

آنان هشدار می‌دهند، در صورتی که حکومت به وضعیت زنده‌گی شان توجه نکند، گرسنه‌گی آنان را هلاک خواهد کرد.
غلام رسول؛ یک تن از کارگران روزمزد در حالی که اشک از چشمانش جاری بود گفت، با آن‌که از مبتلاشدن به ویروس کرونا هراس دارد، اما برای به دست‌آوردن لقمه نانی روی جاده‌ها صبح را شام می‌کند.
غلام رسول حکومت را به بی‌کفایتی متهم نموده می‌گوید، خانواده‌ی وی برای لقمه نانی محتاج است، ولی با گذشت بیشتر از 10 روز، هیچ‌گونه کمکی از سوی هیچ نهادی دریافت نکرده است.
اما مسوولان ولایت کابل می‌گویند که آنان از 4 روز بدین‌سو روند توزیع گندم و دال را در نواحی و ولسوالی‌های کابل آغاز کرده‌اند.
ناصر مهری سخنگوی والی کابل به کلید می‌گوید که روند توزیع کمک‌ها برای خانواده‌های بی بضاعت و کاریگرانی که در پی شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند جریان دارد و برای انان گندم و دال توزیع می‌شود.
به گفته‌ی آقای مهری تا کنون حدود 30 هزار خانواده‌ی مستحق از این مساعدت‌ها مستفید شده‌اند.
با این حال، فرماندهی امنیه کابل از تشدید مقرره‌ی قیود بر گشت‌وگذار در شهر کابل خبر داده می‌گوید، تا کنون 50 عراده واسطه‌ی نقلیه شهری را به دلیل گشت‌وگذارهای غیرضروری در شهر جریمه کرده‌اند.
فردوس فرامرز؛ سخنگوی فرماندهی امنیه کابل می‌گوید که آنان به اساس فیصله‌ی کمیته اضطراری مبارزه با ویروس کرونا، بیشتر از 2000 دکان، 55 باب حمام عمومی و 15 رستورانت را به دلیل سرپیچی از مقرره‌ی قیود بر گشت‌وگذار در شهر کابل مسدود کرده‌اند.
این درحالی‌ست که حکومت به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، محدودیت بر گشت‌وگذار در شهرهای کابل و هرات وضع نموده و بیشتر اداره‌های دولتی را به مدت سه هفته، رخصت کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA