ads

شهروندان هرات از وضعیت بدامنی در این ولایت، نگران‌اند

شماری از شهروندان هرات بنا برآن‌چه بدامنی در این ولایت عنوان می‌کنند ابراز نگرانی کرده و مسوولین امنیتی را به ناتوانی متهم می‌نمایند.

نویسنده: Atash
30 دلو 1398
شهروندان هرات از وضعیت بدامنی در این ولایت، نگران‌اند

شماری از شهروندان هرات بنا برآن‌چه بدامنی در این ولایت عنوان می‌کنند ابراز نگرانی کرده و مسوولین امنیتی را به ناتوانی متهم می‌نمایند.
این شهروندان واقعات قتل، ترور، اختطاف و سرقت‌های مسلحانه را از موارد عمده‌ی این ناامنی‌ها عنوان می‌کنند.
برخی از فعالین مدنی در هرات نیز همزمان با این‌که وضعیت امنیتی هرات را نابسامان می‌دانند، بر عمل‌کرد جدی نهادهای امنیتی تاکید دارند.
سید اشرف سادات؛ مسوول مجتمع نهادهای مدنی افغانستان در حوزه‌ی غرب می‌گوید، عدم هماهنگی و مدیریت درست در نهادهای امنیتی، فعالیت گروهای مختلف مسلح و مداخلات کشورهای همسایه، باعث افزایش ناامنی‌ها در ولات هرات گردیده است.
آقای سادات به این باور است که تداوم این وضعیت، باعث افزایش مهاجرت‌ها خواهد شد.
همزمان با این داکتر مهدی حدید؛ عضو شورای ولایتی هرات، فساد اداری و نداشتن صلاحیت‌های وظیفوی را، عمده‌ترین عامل افزایش نا‌امنی‌ها عنوان می‌کند.
وی می‌گوید، ضعف مدیریتی، بی‌عدالتی و کمبود پرسونل در ارگان‌های امنیتی نیز از دلایل بدامنی در این ولایت می‌باشد.
با این همه، عبدالاحد ولی‌زاده؛ سخنگوی پولیس هرات می‌گوید، از آغاز سال ۱۳۹۸ هجری شمسی تا کنون ۱۰۰ واقعه قتل، ۱۰۲ واقعه سرقت، ۲۸ واقعه اختطاف در این اداره به ثبت رسیده است.
او می‌افزاید که ۲۲۶ تن به ظن به قتل‌، ۲۵۰ تن در ارتباط به سرقت و ۲۳ تن هم در پیوند به اختطاف بازداشت و به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.
سخنگوی پولیس هرات، انگیزه‌ی قتل‌ها را مشکلات ذات‌البنی عنوان می‌کند.
او همچنان مخالفین مسلح دولت، باندهای مافیایی و برخی گروها را از عاملین عمده نا‌امنی‌ها در ولایت هرات عنوان می‌کند.
این درحالی‌ست که شام دوشنبه(۲۸ دلو ۱۳۹۸) رییس محکمه ابتداییه ولسوالی انجیل هرات در منطقه‌ی شیدایی از سوی افراد ناشناس با فیر مرمی کشته شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA