ads

یک مرد در بامیان، بینی و رگ‌های دست همسرش را برید

یک مرد جوان در ولایت بامیان، ساعت 11 شب سه شنبه، بینی و رگ‌های دست همسرش را با چاقو بریده است. این خانم 30 ساله که حمیده نام دارد، باشنده‌ی ولسوالی نمبر 2 یکاولنگ ولایت بامیان است. گفته شده که او در خانه‌ی پدر بوده و حوالی ساعت 11 شب، شوهرش بالای خانه‌ی خسر حمله […]

نویسنده: Abdul Malik Atash
20 قوس 1398
یک مرد در بامیان، بینی و رگ‌های دست همسرش را برید
یک مرد جوان در ولایت بامیان، ساعت 11 شب سه شنبه، بینی و رگ‌های دست همسرش را با چاقو بریده است.

یک مرد جوان در ولایت بامیان، ساعت 11 شب سه شنبه، بینی و رگ‌های دست همسرش را با چاقو بریده است.
این خانم 30 ساله که حمیده نام دارد، باشنده‌ی ولسوالی نمبر 2 یکاولنگ ولایت بامیان است. گفته شده که او در خانه‌ی پدر بوده و حوالی ساعت 11 شب، شوهرش بالای خانه‌ی خسر حمله می‌کند، مامای حمیده را با فیر مرمی زخمی و خانمش را مورد خشونت قرار می‌دهد.
حمیده توسط پولیس به شفاخانه‌ی ولایتی بامیان انتقال داده می‌شود و تحت مراقبت جدی داکتران قرار می‌گیرد.
داکتر نعیم احمدیار؛ متخصص بخش جراحی شفاخانه‌ی ولایتی بامیان می‌گوید که عملیات جراحی صورت گرفته و وضعیت صحی این خانم خوب می‌باشد. او افزود: “بینی این خانم تا قسمت غضروف و رگ‌های هردو دستش توسط چاقو بریده شده بود و خون زیاد ضایع شده است و خوشبختانه جراحی صورت گرفت و فعلآ وضعیت این خانم خوب است”.
محمدعلی؛ مامای این خانم که در خانه‌ی خواهرش مهمان بوده است و در این رویداد نیز شدیداً زخمی شده، از حکومت و بخش عدلی و قضایی، خواهان مجازات عاملان این رویداد شده است.
ولسوالی نمبر ۲ یکاولنگ، یکی از ولسوالی‌های دورافتاده و عقب‌مانده‌ی بامیان می‌باشد که بخاطر پایین‌بودن سطح آگاهی مردم، زنان بیشتر مورد خشونت قرار می‌گیرند.
از سویی هم، مسوولان ریاست امور زنان بامیان، این قضیه را تایید نمود می‌گویند که شوهر این خانم عضو نیروهای امنیتی در ولایت کندهار است و نیمه‌های شب وارد خانه‌ی خسرش شده و نخست خواسته خانمش را آتش بزند، اما سردی هوا مانع روشن‌شدن آتش شده و سپس با ضربات چاقو، بینی و رگ‌های دستانش را بریده است.
ذکیه رضایی؛ رییس امور زنان بامیان به کلید گفت: “شوهر این خانم، نخست می‌خواست که همسرش را توسط تیل به آتش بکشد، اما به‌خاطر سردی هوا موفق نشده و بعداً قسمتی بینی ‌و رگ‌های دست همسرش را توسط چاقو بریده و بعداً از ساحه فرار نموده است و تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار دارد”.
در طی 9 ماه امسال بیش از 100 قضیه خشونت علیه زنان در ولایت بامیان صورت گرفته است که بریدن‌بینی و رگ‌های دست، تازه‌ترین و بدترین عمل می‌باشد که بالای یک زن در این ولایت صورت می‌گیرد.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA