ads

رییس‌جمهور غنی بر مسدود ساختن دفتر سیاسی طالبان در قطر هشدار داد

محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور، در دیدار با وزیر امور خارجه قطر، گفته‌است، اگر طالبان تا بهار و یا تابستان سال آینده به روند صلح نپیوندند، دفتر سیاسی این گروه در دوحه باید مسدود شود.

نویسنده: zekria
1 حوت 1395
رییس‌جمهور غنی بر مسدود ساختن دفتر سیاسی طالبان در قطر هشدار داد

محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور، در دیدار با وزیر امور خارجه قطر، گفته‌است، اگر طالبان تا بهار و یا تابستان سال آینده به روند صلح نپیوندند، دفتر سیاسی این گروه در دوحه  باید مسدود شود.
دفتر رسانه‌های رییس‌جمهور کشور با نشر خبرنامۀ می‌گوید: رییس‌جمهور اشرف غنی روز گذشته در دیدار با محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر در این دیدار در مورد توسعه همکاری‌های دو کشور، روند صلح و دفتر طالبان در قطر گفتگو کرد.
رییس‌جمهور کشور به وزیر خارجه قطر گفته است که، اگر طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نشدند و به خشونت‌های خود ادامه دادند، باید تحریم‌های بیشتر بالای این گروه وضع گردد.
به گفتۀ رییس‌جمهور کشور، تحقیقات آنان در خصوص حادثۀ اخیر ولایت کندهار نشان می‎دهد که طالبان عامل اصلی این رویداد است.
این در حالیست که، دفتر سیاسی طالبان در ۲۸ ماه جوزای ۱۳۹۲ در شهر دوحه قطر گشایش یافت تا از آن به عنوان پل ارتباطی برای تماس با این گروه در زمینه مذاکرات صلح در کشور استفاده شود؛ اما پس از اعتراض شدید دولت افغانستان در مورد افراشتن پرچم طالبان و نصب تابلویی با عنوان “امارت اسلامی افغانستان” در این دفتر، به طور موقت بسته شد.
هر چند، در حال حاضر حکومت افغانستان این دفتر را به رسمیت نمی‌شناسد؛ اما در آن برخی نمایندگان گروه طالبان حضور و در مورد رویدادهای مختلف موقف گیری می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA