ads

انتقادها از افزایش تکس جواز کار در هرات

در حالی که بسیاری از کسبه‎کاران و پیشه‎وران از رکود بازار و افزایش فقر اقتصادی شکایت دارند ولی حکومت با وضع مالیات سنگین به این مشکلات پیشه‎‏وران بیشتر از پیش افزوده است. افزایش قیمت تکس جوازه‎نامه کار از سوی شاروالی و عدم توجه دولت به مشکلات پیشه‎وران از اصلی‎ترین مشکلات پیشه‎وران حوزه غرب کشور می‎باشد. عبدالودود فیض‎زاده، رییس اتحادیه پیشه‎وران ولایت هرات، ادعا دارد که  قیمت تکس جواز نامه به صورت خودسرانه از سوی اداره شاروالی هرات افزایش یافته است، نه براساس قانون. وی که در یک نشست خبری صحبت می کرد، گفت که این طرح از آغاز کار شاروال جدید بالای پیشه‎وران هرات تحمیل شده است. فیض‎زاده علاوه می‎کند، طرحی که جهت قیمت تکس ناحیه آماده گردیده در وزارت عدلیه قرار دارد و تاکنون این مسوده به تصویب شورای ملی و توشیح رییس‎جمهور کشور فرستاده نشده است.

نویسنده: The Killid Group
22 قوس 1394
انتقادها از افزایش تکس جواز کار در هرات

در حالی که بسیاری از کسبه‎کاران و پیشه‎وران از رکود بازار و افزایش فقر اقتصادی شکایت دارند ولی حکومت با وضع مالیات سنگین به این مشکلات پیشه‎‏وران بیشتر از پیش افزوده است. افزایش قیمت تکس جوازه‎نامه کار از سوی شاروالی و عدم توجه دولت به مشکلات پیشه‎وران از اصلی‎ترین مشکلات پیشه‎وران حوزه غرب کشور می‎باشد.
عبدالودود فیض‎زاده، رییس اتحادیه پیشه‎وران ولایت هرات، ادعا دارد که  قیمت تکس جواز نامه به صورت خودسرانه از سوی اداره شاروالی هرات افزایش یافته است، نه براساس قانون. وی که در یک نشست خبری صحبت می کرد، گفت که این طرح از آغاز کار شاروال جدید بالای پیشه‎وران هرات تحمیل شده است. فیض‎زاده علاوه می‎کند، طرحی که جهت قیمت تکس ناحیه آماده گردیده در وزارت عدلیه قرار دارد و تاکنون این مسوده به تصویب شورای ملی و توشیح رییس‎جمهور کشور فرستاده نشده است.
رییس اتحادیه پیشه‎وران ولایت هرات افزود که مالیات وضع شده برای این اتحادیه قابل قبول نیست. وی هشدار داد در صورت اخذ همین مالیات تمامی پیشه‎وران اعتصاب کاری خواهند کرد.
در همین حال، بسیاری از پیشه‎وران هرات از رکود بازار و کاهش عواید شان سخن می‎زنند. این پیشه‎وران از افزایش قیمت جوازنامه بالای پیشه‎وران سخت از اداره محلی هرات به ویژه شاروالی این ولایت انتقاد نموده و می‎گویند که فقر اقتصادی در سال جاری کاهش عواید را به دنبال داشته و آن‎ها دیگر توان پرداخت پول هنگفت را برای تکس جواز کار ندارند.
در این حال، مسوولان اداره شاروالی هرات افزایش قیمت تکس جوازنامه‎ها را تأیید می‎کنند. فرهاد نیایش، شاروال هرات، می‎گوید براساس مصوبه شورای وزیران که در جریده رسمی به چاپ رسیده قیمت تکس جوازنامه‎ها افزایش یافته است. شاروال هرات تأکید دارد که این مصوبه جهت تعدیل چند ماده آن به وزارت عدلیه ارجاع گردیده و سال آینده برای تصویب به شورای ملی و سپس توشیح رییس‎جمهور فرستاده خواهد شد.
گفته می‎شود در حال حاضر، 20 تا 25 هزار دکاندار عضو اتحادیه پیشه‎وران هرات هستند. به گفته شاورال هرات، پول تکس جوازنامه‎های این پیشه‎وران حدود شش ملیون افغانی برآورده شده است.
گفتنی است که قانون مالیات بر عایدات در سال 1387 توشیح شد ولی اتحادیه ملی پیشه‎وران از اجرای این قانون نیز راضی نیستند. 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA