ads

تقرري ها در وزارت صحت عامه خلاف قانون است؟

یافته‎های یک تحقیق کلیدگروپ نشان می‎دهد که هیأت رهبری جدید وزارت صحت عامه بدون در نظر گرفتن قانون کارکنان خدمات ملکی صدها تن را به گونه‎ای غیرقانونی به شکل کارمند موقت، در این وزارت به کار گماشته و ده‎ها کارمند دیگر این وزارت را بدون کدام دلیل قانونی از کار برکنار کرده است. از سویی هم کارمندان منفک شده این وزارت می‎گویند که رهبری جدید وزارت صحت عامه به جای تخصص‎گرایی بیشتر مسیر گزینش‎های قومی و سلیقوی را پیش گرفته است. با آنکه بر اساس گزارش کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، ده‎ها کارمند در وزارت صحت عامه به شکل “غیر رقابتی”، “خدمتی خلاف قانون” و “کارمند قراردادی به حیث سرپرست” استخدام شده‎اند و کمسیون به خاطر عزل آن‎ها مکتوب “سفارش اصلاحی” را عنوانی وزارت صحت عامه فرستاده است، اما پس از نزدیک به دو ماه از ارسال این مکتوب، هیچ‎گونه تغییری در قسمت انفکاک این افراد به وجود نیامده و کارمندان جدید همچنان به کارهای شان ادامه می‎دهند.

نویسنده: The Killid Group
29 سرطان 1394
تقرري ها در وزارت صحت عامه خلاف قانون است؟

یافته‎های یک تحقیق کلیدگروپ نشان می‎دهد که هیأت رهبری جدید وزارت صحت عامه بدون در نظر گرفتن قانون کارکنان خدمات ملکی صدها تن را به گونه‎ای غیرقانونی به شکل کارمند موقت، در این وزارت به کار گماشته و ده‎ها کارمند دیگر این وزارت را بدون کدام دلیل قانونی از کار برکنار کرده است. از سویی هم کارمندان منفک شده این وزارت می‎گویند که رهبری جدید وزارت صحت عامه به جای تخصص‎گرایی بیشتر مسیر گزینش‎های قومی و سلیقوی را پیش گرفته است. با آنکه بر اساس گزارش کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، ده‎ها کارمند در وزارت صحت عامه به شکل “غیر رقابتی”، “خدمتی خلاف قانون” و “کارمند قراردادی به حیث سرپرست” استخدام شده‎اند و کمسیون به خاطر عزل آن‎ها مکتوب “سفارش اصلاحی” را عنوانی وزارت صحت عامه فرستاده است، اما پس از نزدیک به دو ماه از ارسال این مکتوب، هیچ‎گونه تغییری در قسمت انفکاک این افراد به وجود نیامده و کارمندان جدید همچنان به کارهای شان ادامه می‎دهند.
در کنار این، رهبری وزارت صحت عامه، در تازه‎‏ترین مورد، صدها کارمند جدید را به شکل موقت در این وزارت به کار گماشته است؛ موضوعی که نگرانی جدی کمسیون اصلاحات اداری را به بار آورده است. این کمسیون از اداره امور ریاست‎جمهوری و دفتر نماینده خاص رییس‎جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب خواسته که به گزینش‎های خلاف قانون در وزارت صحت عامه رسیدگی و به این موضوع نقطه پایان بگذارد. با آنکه دفتر ریاست‎جمهوری در این مورد پاسخی ارائه نکرده اما دفتر نماینده خاص رییس‎جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، بر گزینش‎های سلیقوی افراد در ادارات دولتی مهر تأیید می‎زند و می‎گوید تا اکنون 90 درصد همه گزینش‎ها متأثر از سلیقه‎های افراد زورمند، وکلای شورای ملی و اشخاص بانفوذ بوده است. رحمت‎الله بیژن‌پور، مشاور و سخنگوی دفتر نماینده خاص رییس‎جمهور، می‎گوید که دفتر نماینده خاص رییس‎جمهور از این موضوعات آگاه است و سعی دارد دیدگاه‎های مدیریتی را تقویت و مسایل نسبت‎ها و سلیقه‎ها را در ادارات دولتی کم‎رنگ بسازد.
با این حال، مسوولان در کمسیون سمع شکایات ولسی جرگه نیز تأیید می‎‏کنند که ده‎ها کارمند منفک شده وزارت‎خانه‎‏ها به دلیل برکناری‎های غیرقانونی و برخوردهای سلیقوی و قومی به این کمسیون مراجعه کرده‎اند. این مسوولان می‎گویند با آنکه این موضوع را با دفتر اداره امور ریاست‎جمهوری شریک ساخته اما تا اکنون به مشکل کارمندان منفک شده رسیدگی نشده است.
هرچند بر اساس قانون، کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی باید از نحوه گزینش و انفکاک افراد آگاهی داشته باشد اما این کمسیون نیز در حال حاضر از برخی گزینش‎ها در وزارت صحت عامه و شماری دیگر از وزارت‎خانه اظهار بی‎خبری می‎کند. با این همه، مقام‎ها در وزارت صحت عامه با آنکه از پاسخ‎گویی به بسیاری از پرسش‎ها در مورد گزینش‎های جدید در این وزارت شانه خالی می‎کنند، اما می‎گویند که “برخی از افرادی که از کار برکنار شده‎اند، تیم رهبری جدید وزارت با آن‎ها احساس راحتی نمی‎کرد و به همین دلیل افراد جدید به عوض آن‎ها جای‎گزین شده‎اند”.

استخدام ‌غیررقابتی

یافته‎های کلیدگروپ نشان می‎دهد که مسوولان پیشین و هیأت رهبری جدید وزارت صحت عامه خلاف قانون خدمات ملکی عمل کرده و ده‎ها کارمند جدید را خلاف قانون استخدام و شماری دیگر را به گونه‎ای سرپرست در این وزارت به کار گماشته‎اند؛ اقدامی که در مغایرت صریح با قانون کار قرار دارد. در ماده دهم قانون کارکنان خدمات ملکی آمده: “شخص واجد شرایط مندرج این قانون در صورت موجودیت بست خالی به اساس اهلیت و مهارت مسلکی (تحصیل، تجربه، و سایر مواصفات وظیفوی) در قدم اول بست‎های هشت‌گانه خدمات ملکی از طریق رقابت آزاد تشخیص و مقرر گردند.” اما اسناد دست داشته کلید نشان می‎دهد که کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی تقرری تعدادی از افراد را در وزارت صحت با تهیه یک جدول غیرقانونی عنوان نموده و خواهان جلوگیری آن شده است.
کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی به تاریخ 09/02/1394 به منظور نظارت از تقرری‎ها و تبدیلی‎ها در وزارت صحت عامه یک هیأت نظارتی را مامور می‎کند و این هیأت در جریان نظارت در می‎یابد که “تعدادی  زیاد کارکنان غیررقابتی در بست‎های ریفورم شده بر خلاف قانون، استخدام و تعداد کارکنان از بست‎های شان بر خلاف لایحه وظایف، تبدیل و خدمتی شده‎اند.” به اساس یافته‎های هیأت موظف کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، تقرری افراد ذیل غیرقانونی خوانده شده است:
داکتر اسدالله فضلی، ذریعه پ 2 شماره (108834) مورخ 19/11/1393 در بست سوم به حیث مسوول نظارت ریاست اکمال تخصص طور غیررقابتی خلاف قانون تقرر حاصل نموده و همچنین از ریاست اکمال تخصص سرپرستی می‎کند. داکتر عطاالله ذریعه پ 2 شماره (124815) مورخ 05/01/1394 در بست 5 به حیث مسوول تخنیکی تغذی در حالت اضطرار ریاست عمومی طب وقایوی و همچنین از ریاست عمومی HIS سرپرستی می‎کند. این در حالی است که HIS در تشکیل منظور شده وزارت صحت عامه هیچ وجود ندارد. اسماعیل کاووسی به تاریخ 16/12/1393 در بست سوم به حیث آمر ارتباط عامه ریاست دفتر غیررقابتی مقرر گردیده است.
هیأت برعلاوه انتقاد از تقرری آقای کاوسی اسناد تحصیلی وی را نیز تزویری عنوان و گزارش نموده است: “در حالی که وی فارغ صنف دوازدهم می‎باشد اما در بعضی از اسناد، خود را فوق بکلوریا معرفی نموده که خود تزویر می‎باشد.” اما وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه، ادعای تزویر در اسناد تحصیلی کاووسی را رد کرد و گفت که اسناد تحصیلی وی به کمسیون ارسال شده است. اما مسوولان در کمسیون اصلاحات اداری از ارائه جزئیات در این مورد خودداری کردند.
سردارمحمد پرویز خلاف قانون از بست 4 ریاست عمومی طب وقایوی طور غیررقابتی در بست 3 به حیث آمر معافیت کتلوی به عوض آقاگل دوست، مقرر گردیده و شخص نام‎برده به حیث مشاور معافیت کتلوی مقرر شده است. داکتر یما ولد خیال محمد در بست 3 به حیث مسوول سنترالرژیک شفاخانه ابن سینا، سیدحکیم‎شاه ولد سیدعرب‎شاه در بست 3 به حیث آمر اداره ملی دوایی ریاست فارمسی، محمدفرید ولد غلام‎ایشان در بست 3 به صفت آمر ورکشاب‎های مرکزی ریاست عمومی اداری و به عوض سیدمصطفی هوفیانی مقرر گردیده و سیدمصطفی هوفیانی منتظر با معاش قرار گرفته است (آقای هوفیانی در صحبت با کلید گفت که او از سوی هیأت رهبری جدید وزارت صحت عامه برکنار شده است).
خوشحال تسل ولد محمدعارف در بست 3 آمریت انکشاف رهنمودهای کلینیکی (بالینی) ریاست طب معالجوی مقرر شده و همچنین از ریاست تفتیش داخلی سرپرستی می‎نماید.
محمدظاهر ولد بای‎محمد در بست 3 آمر حفظ‎الصحه محیطی ریاست طب وقایوی. میرخالد ولد غلام قادر در بست 3 به حیث آمر مراقبت‎های صحی اولیه (PHS) ولایت بلخ، ولی‎الحق ولد گل‎پاچا در بست 3 به حیث آمر شفاخانه ناحیوی احمدشاه مینه صحت عامه کابل به عوض عصمتی تقرر حاصل نموده و آقای عصمتی در بست مشابه در شفاخانه ناحیوی چهلستون مقرر گردیده است.
پس از تهیه این گزارش، کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی به تاریخ 22/02/1394مکتوبی عنوانی ریاست دفتر وزارت صحت عامه به خاطر “سفارش اصلاحی در مورد تقرری، خدمتی و تبدیلی” در سطح این وزارت می‎فرستد و از هیأت رهبری این وزارت می‎خواهد که “هرچه سریع‎تر در اصلاح موارد تشخیص شده در جدول و سایر موارد مشابه اقدام نموده و از تقرری، خدمتی و تبدیلی که در مغایرت با احکام اسناد تقنینی قرار دارد، جلوگیری کند.”
همچنان کمسیون اصلاحات اداری در این مکتوب به هیأت رهبری وزارت صحت عامه هشدار داده و خاطرنشان ساخته که “تداوم چنین اجراآت همکاری در برنامه ریفورم مفیدیت و مؤثریت نخواهد داشت و نتایج تمامی اجراآت قبلی برنامه ریفورم، زیر سوال خواهد رفت.”
اما هیأت رهبری وزارت صحت عامه نه تنها به این مکتوب کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی پاسخ نگفته بلکه مکتوب سفارش اصلاحی این کمسیون را نیز نادیده گرفته است.


خدمتی خلاف قانون

در سوی دیگر، اسناد دست داشته کلیدگروپ نشان می‎دهد که داکتر عبدالولی عزیز در بست 4 به حیث مسوول کنترول امراض ساری ریاست صحت عامه قندهار مقرر گردیده بود و از تاریخ04/12/1393 در بست دوم به حیث سرپرست ریاست ارتباط ولایات مقرر گردیده است.
در کنار این داکتر بازمحمد شیرزاد خلاف لایحه وظایف از ریاست صحت عامه پکتیا در ریاست دفتر وزارت به طور خدمتی توظیف گردیده است. این در حالی است که در فقره اول ماده هفتم مقرره امور ذاتی کارکنان خدمات ملکی “خدمتی کارکن در بست خلاف لایحه وظایف جواز ندارد.”
کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی نیز با استناد به همین ماده از هیأت رهبری وزارت صحت عامه خواسته تا “کارکنانی که خلاف قانون خدمتی توظیف گردیده در بست‎های اصلی شان تعیین گردند.” با آنکه در همه مکتوب‏های فرستاده شده کمسیون اصلاحات اداری به وزارت صحت عامه، قید “اسرع وقت” جهت رسیدگی به این موارد ذکر شده اما تا هنوز به هیچ یکی از موارد نام‎برده از سوی وزارت صحت عامه رسیدگی نشده است.

کارکن قراردادی
با آنکه بر اساس فقره 6 ماده هفتم مقرره امور ذاتی کارکنان خدمات ملکی، “کارکن قراردادی به حیث سرپرست تعیین شده نمی‎تواند”، اما اسناد دست داشته کلیدگروپ نشان می‎دهد که وزارت صحت عامه این ماده قانون را زیر پا نهاده و “داکتر زلیخا انوری” را به عنوان “کارکن قراردادی به حیث سرپرست ریاست صحت باروری” تعیین کرده است. موضوعی که انتقاد کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی را به همراه داشته و این کمسیون با ارسال مکتوب سفارشی از این وزارت خواسته تا “به اسرع وقت سرپرستی خانم زلیخا لغو گردد.” کاری که تا اکنون انجام نشده و خانم زلیخا در حال حاضر نیز به عنوان سرپرست ریاست صحت باروری به کارش ادامه می‎دهد.
با این حال، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه، با آنکه مواد اسناد داشته کلیدگروپ را تأیید کرد اما گفت ممکن است برخی از تقرری‎‏های خلاف قانون به خاطر بهبود در سیستم صورت گرفته باشد. او دریافت گزارش و “مکتوب سفارش اصلاحی کمسیون اصلاحات اداری” را نیز تأیید کرد و گفت این یک امر مشکلی است که وزارت صحت عامه بتواند نظر به قوانین کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی تغییراتی را در قسمت گزینش و یا انفکاک افراد در این وزارت رونما بکند. وی افزود: “اگر این کمسیون به این شکل کارش را ادامه بدهد و تداخل وظیفوی صد درصد و همچنان تمام عزل و نصب بر حسب صلاحیت و لزوم دید این کمسیون باشد، این کار برای رهبری هر وزارت دشوار خواهد بود.”
سخنگوی وزارت صحت می‎گوید طی رایزنی‎های که وزارت صحت عامه با کمسیون اصلاحات اداری دارد از آن‎‏ها خواهد خواست که صلاحیت‎های بیشتر وظیفوی را در قسمت انفکاک و همچنان جذب کادرها به این وزارت تفویض کند. وی همچنان برخی از ناظران کمسیون اصلاحات اداری را به کم‎سوادی متهم ساخت و گفت که بسیاری از ناظران این کمسیون از تحصیلات اندک برخوردار اند. به گفته وی، چطور می‎تواند فردی که خودش لیسانس باشد از شخصی دیگری که تحصیلات وی در سطح ماستری است، امتحان ورودی اخذ کند.
اما الله‎نواز ساپی، رییس اجرایی بورد تعیینات کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، با رد این ادعاها می‎گوید که بیشتر هیأت نظارت این کمسیون از تحصیلات عالی برخوردار اند و این اداره همه کارهای خود را در روشنایی قانون کارکنان خدمات ملکی اجرا می‎کنند. او می‎‏افزاید که کمسیون اصلاحات اداری تنها در قسمت نظارت از امتحان ورودی افراد و چگونگی ارائه گزارش افراد نظارت دارد و صلاحیت بیشتر در این مورد به خود وزارت‎خانه‎ها برمی‎گردد. به گفته وی، اکثر وزارت‎خانه‎ها در قسمت گزینش و یا هم انفکاک افراد خلاف قانون عمل می‎کنند و کمسیون اصلاحات اداری را در جریان قرار نمی‎دهند. به باور وی، این کار وزارت‎خانه‎ها، مصوونیت کاری کارکنان را زیر سوال برده است. او همچنان گفت که هیأت رهبری برخی از وزارت‎خانه‎ها برای بست‎های پروژه‎یی خود، افراد را سلیقوی و قومی انتخاب می‎کنند و این خود نیز شفافیت را زیر سوال می‎برد.

برکناری‎های تازه

در سوی دیگر، یافته‎های کلیدگروپ نشان می‎دهد که فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه، در تازه‎ترین مورد، ده‎ها تن از کارمندان عالی‎رتبه وزارت صحت عامه را بدون هیچ‎دلیل قانع کننده‌ای از کار برکنار ساخته است. در میان افرادی که به تازگی از سوی فیروز برکنار شده‎اند، نام داکتر هما کبیری از بست ریاست اکمال تخصص (بست دوم)، سید مصطفی هوفیانی از آمریت ورکشاپ‎های مرکزی (بست سوم)، رحمان‎الدین بابک از ریاست تفتیش داخلی (بست دوم)، داکتر یوسفی رییس صحت عامه ولایت دایکندی (بست دوم)، داکتر عصمتی، آمریت شفاخانه احمدشاه مینه (بست سوم)، داکتر توفیق مشال ریاست طب وقایوی (بست اول)، داکتر حکیم عزیز ریاست ارتباط ولایات (بست دوم)، داکتر سعدیه فایق ریاست صحت باروری (بست دو) و داکتر کنشکا ترکستانی از بست آمریت ارتباط عامه (بست سوم) به چشم می‎خورد.
گفتنی است که کنشکا ترکستانی از بست آمریت ارتباط عامه برکنار و خلاف قانون به عنوان رییس صحت محیطی وزارت صحت عامه تعیین شده است. این در حالی است که به جای ترکستانی، اسماعیل کاووسی خلاف قانون در پست آمریت ارتباط عامه مقرر شده است؛ موضوعی که انتقاد کمسیون اصلاحات اداری را برانگیخته است .
با این حال، کارمندان منفک شده وزارت صحت عامه با انتقاد از انفکاک‎ها و تقرری‎های جدید در سطح وزارت صحت عامه می‎گویند که رهبری جدید وزارت صحت عامه بدون در نظر گرفتن تجربه کاری و تخصص افراد، سعی دارد کارمندان پیشین این وزارت را کنار بزند و افراد مورد نظر خود را در پست‎‏های کلیدی این وزارت جا به جا کند. داکتر حکیم عزیز، رییس پیشین ارتباط ولایات که از سوی رهبری جدید وزارت صحت عامه از این ریاست برکنار شده است، می‎گوید در حال حاضر در عزل و انفکاک افراد، سلیقه‎های سیاسی، اجتماعی و قومی در نظر گرفته می‎شود.  او می‎گوید بر اساس قانون کارکنان خدمات ملکی، یک فرد یا باید کدام خیانتی را مرتکب شود که (در این صورت وی به څارنوالی معرفی می‎شود و څارنوالی وظیفه فرد را به حالت تعلیق در می‎آورد) یا خودش استعفا بدهد و یا هم هیأتی در اثر ارزیابی، ناکارآمدی وی را گزارش دهد. در چنین حالت‎‏هایی است که به گفته وی بر اساس قانون وظیفه یک فرد از او گرفته می‎شود. او می‎‏افزاید که وی در هیچ یکی از حالت‎های نام‎برده قرار نگرفته و به دلایل نامعلوم از سوی رهبری وزارت صحت عامه از ریاست ارتباط ولایات برکنار شده است. او گفت با آنکه تجربه یک دهه کار در وزارت صحت عامه را دارد و چندین تقدیرنامه را از سوی سازمان‎های صحی به دست آورده است اما حالا به دلایل نامعلوم از پست‎اش برکنار شده است.
مصطفی هوفیانی، آمر پیشین ورکشاب‎های مرکزی وزارت صحت، نیز گفت: “نمی‎دانم که به چه دلیلی از کار سبک‎دوش و در حال حاضرخانه‎نشین شده‎ام.” او می‎‏افزاید که عدالت در تقرری‎ها در نظر گرفته نمی‎شود و تقرری‎ها بیشتر سلیقوی صورت می‎گیرد. هوفیانی از رییس‎جمهور و رییس اجرائیه خواست که نگذارند افراد، نظر به سلایق شخصی در قسمت تقرری‎ها عمل کنند و کارمندان باتجربه وزارت‎خانه‎ها را بدون دلیل خانه‎نشین سازند.
اما وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه، در پاسخ به این انتقادها می‎گوید زمانی که رهبری جدید در این وزارت آغاز به کار کرد، آسیب‎شناسی‎های خاص خودش را داشت و در این جریان متوجه برخی نارسایی‎هایی شد که هیأت رهبری راه حل آن را در جا به جایی و یا هم برکناری برخی از افراد دانست. او همچنان گفت که یکی از هدف‎های تغییرات صورت گرفته این بود که “تیم رهبری جدید با آن‎ها (کارمندان برکنار شده) احساس راحتی نمی‎کرد و به همین دلیل افراد جدید به عوض آن‎ها جای‎گزین شده‎اند.”


تقرری‎های تازه

با این حال، یک منبع در وزارت صحت عامه به شرط افشا نشدن نامش در مصاحبه با کلید می‎گوید، 300 تن از افراد جدید به حکم فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه به شکل کارمند موقت استخدام شده و به محضی که این پست‎ها به داوطلبی گذاشته شود، این افراد به شکل کارمند رسمی تقرر حاصل خواهند کرد. به گفته این منبع، این کار بدون هماهنگی با کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی صورت گرفته است. به باور منبع، گماشتن 300 کارمند جدید، چانس موفقیت افراد تازه وارد و متقاضی کار را به حداقل می‎رساند و امکان راه‎یابی آن‎ها را به وزارت صحت با مشکل روبه‎رو می‎سازد.
اما مسوولان در کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی از استخدام‎های تازه در وزارت صحت عامه اظهار بی‎خبری می‎کنند. الله‎نواز ساپی، رییس اجرایی بورد تعیینات در کمسیون اصلاحات اداری، به کلید گفت که کمسیون اصلاحات اداری از استخدام 300 کارمند موقت در وزارت صحت عامه اطلاع ندارد. مسوولان در وزارت صحت عامه از گفتگوی بیشتر در این مورد خودداری می‎کنند و حاضر به پاسخ‎گویی در این مورد نمی‎شوند.
با این حال، احمدمشاهد، سرپرست کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، می‎گوید از تقرری‎ها و انفکاک‎های غیرقانونی در وزارت‎خانه‎های کشور آگاه است. مشاهد می‎گوید که آن‎ها در کمسیون اصلاحات اداری نتایج اصلاحات در گذشته را مروری می‎کنند و پس از آن با شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، طرح جدیدی را تدوین می‎کنند و با نهایی شدن این طرح پروسه ریفورم یک بار دیگر مطابق به معیارهایی که در قانون بیان شده است، بازنگری خواهد شد.
مسوولان در کمسیون اصلاحات اداری می‎پذیرند که شفافیت در پروسه استخدام افراد “گاهی دست‎خوش مداخلات افراد زورمند و وکلای شورای ملی می‎شود.” این مسوولان می‎گویند که سلیقه‎ها و اعمال نفوذ و سمپاتی‎های مربوط به قوم، نژاد و زبان بارها گزارش شده که این مسأله تأثیرات ناگواری بالای روند استخدام داشته است. با این همه مسوولان در کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی تأکید می‎کنند که “روند گزینش‎ها را از گزند این آفات نجات خواهند داد.”

1726 بست خالی

با آنکه هزاران تن از نیروهای جوان و تحصیل‎کرده در کشور از مشکل بیکاری رنج می‎برند اما یک منبع در وزارت صحت عامه به شرط افشا نشدن نامش می‎گوید در حال حاضر نزدیک به دو هزار بست در وزارت صحت عامه خالی باقی مانده است. به اساس معلومات منبع، وزارت صحت عامه به صورت کل 18642 بست در تشکیل خود دارد که از این میان 1726 بست هنوز هم خالی مانده است. از میان بست‎های خالی، 57 بست آن بین بست‎های اول تا سوم و متباقی آن بین بست‎های چهارم تا هشتم قرار دارد. خواستیم دلایل اصلی خالی بودن بست‎ها در وزارت صحت عامه را از مسوولان این وزارت بپرسیم اما با تماس‎های مکرر مسوولان حاضر به ارائه معلومات در این مورد نگردیدند.
با این وجود، نگرانی اصلی متقاضیان کار و باشندگان کشور این است در صورتی که روند استخدام افراد در وزارت‎خانه‎ها به این شکل ادامه داشته باشد، شفافیت پروسه کاملاً صدمه می‎بیند و به جای افراد متخصص، چهره‎های وابسته به احزاب و اشخاص سرشناس کرسی‎های وزارت‎خانه‎ها را در اختیار خواهند گرفت.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA