ads

سومین کنفرانس بین المللی گفتگوهای امنیتی هرات

سومین “کنفرانس بین المللی گفتگوهای امنیتی هرات”  روز شنبه از سوی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان در قلعه اختیار الدین یا ارگ هرات گشایش یافت.

نویسنده: The Killid Group
6 میزان 1393
سومین کنفرانس بین المللی گفتگوهای امنیتی هرات

سومین “کنفرانس بین المللی گفتگوهای امنیتی هرات”  روز شنبه از سوی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان در قلعه اختیار الدین یا ارگ هرات گشایش یافت.
در این کنفرانس مقام های ارشد دولتی و امنیتی افغانستان و شماری از کارشناسان، محققان و نخبه‌گان سیاسی 25 کشور جهان اشتراک کرده اند.
داوود مراديان، رئيس انستيتوت مطالعات استراتژيك افغانستان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: هدف از برگزاری این نشست ایجاد یک مکان واحد برای تبادل نظر و دریافت راهکارهای درست به منظور تامین امنیت منطقه و جهان می باشد.
آقای مرادیان خاطر نشان کرد: نتیجه این گونه نشست‌های بین المللی در کوتاه مدت عملی نشده، بلکه در دراز مدت تطبیق خواهد شد.
این نشست روز شنبه آغاز و تا روز یک شنبه ادامه خواهد داشت. قرار است امروز نمایندگان کشورهای افغانستان، ایران، پاکستان و آمریکا روی موضوع امنیت بحث کنند.
داکتر رنگین دادفر اسپنتا، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور کرزی در این کنفرانس تاکید کرد که موضوعاتی که در نشست مدنظر گرفته شده، 3 بعد اساسی دارد.
وی ادامه داد: اول؛ روی مسایل امنیتی جهانی، دوم؛ امنیت منطقه و سوم؛ موضوعات امنیتی افغانستان بحث خواهد شد.
آقای اسپنتا اظهار امیدواری کرد که نتیجه این گونه نشست‌ها به زودی در بهتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان، منطقه و جهان اثر گذار خواهد بود.
والی هرات نیز تاکید دارد که برگزاری این گونه نشست‌ها در کاهش خشونت‌ها، مبارزه با تروریزم، رشد اقتصاد و بلندرفتن سطح توانمندی‌های نیروهای امنیتی تاثیر گذار خواهد بود.
جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی نیز در این کنفرانس گفت: برگزاری چنین کنفرانس هایی، در ساختن یک پلان امنیتی درست و اساسی در کشور کمک نماید.
اما آگاهان امور بر این باورند که این کنفرانس ها، نتایج مشخصی را به دنبال نخواهد داشت، بلکه در دراز مدت می تواند برای تحکیم امنیت و آوردن ثبات تاثیر گذار باشد.
این در حالیست که مسوولان برگزار کننده این کنفرانس می گویند که نتیجه این نشست در چند سال آینده که قرار است مراحل بعدی آن نیز برگزار گردد، واضح و روشن خواهد شد.
در این کنفرانس بین المللی نمایندگان کشورهای پاکستان، ایران، هندوستان، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، بریتانیا، آمریکا و برخی کشورهای منطقه اشتراک کرده اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA