ads

اعتراض روسیه نسبت به مداخلات خارجی در اوکراین

Normal 0 false false false EN-GB X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} با اوج گرفتن خشونت‌ها و اعتراض‌های عمومی در اوکراین روسیه دست مداخله گران خارجی را در افزایش خشونت‌ها در اوکراین دخیل دانسته است.

نویسنده: The Killid Group
3 دلو 1392

با اوج گرفتن خشونت‌ها و اعتراض‌های عمومی در اوکراین روسیه دست مداخله گران خارجی را در افزایش خشونت‌ها در اوکراین دخیل دانسته است.

ˈدمیتری پسکوفˈ سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: مداخله خارجی در رویدادهای اوکراین کاملا آشکار است.

پسکوف روز پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی کامسامولسکایا” پراوداˈ گفت: در حوادث کیف مداخلات خارجی کاملا آشکار است و از این مساله متاسف و ناراحت هستیم.
سخنگوی رییس جمهوری روسیه به عنوان نمونه بارز مداخله کشورهای دیگر در امور داخلی اوکراین به اظهارات چند سفیر خارجی در کیف مبنی بر لزوم خروج ماموران پولیس یا نیروهای وزارت داخله اوکراین از بخش‌هایی از پایتخت و تعیین تکلیف برای دولت این کشور اشاره کرد.

وی گفت: بدون شک روسیه و اوکراین دو کشور برادر هستند و مردم روسیه با ناراحتی و نگرانی وقایع کشور همسایه را دنبال می کنند.

پسکوف افزود: مداخله خارجی در امور داخلی اوکراین را غیرقابل قبول می دانیم.

وی گفت: اطمینان داریم مقامهای اوکراینی می دانند در این شرایط چه کار کنند و بهترین راه حل را برای بهبودی و انتقال اوضاع به مسیر قانونی پیدا خواهند کرد.

اوکراین و به ویژه کیف پایتخت این کشور از روز یکشنبه گذشته شاهد تظاهرات گسترده بوده که زد و خوردهای معترضان با ماموران پولیس را به دنبال داشته است.

در جریان زد و خوردهای روزهای اخیر حدود 70 نفر از تظاهرکنندگان دست‌گیر، بیش از 160 مامور امنیتی و حدود یکصد تظاهر کننده زخمی شده اند.

به گزارش رسانه های روسیه، روز گذشته در نقاط مختلف کیف و مناطق حومه آن اجساد پنج نفر یافت شد که گفته می‌شود با اعتراضات اخیر ارتباط دارد.

حوادث کیف، ادامه اعتراضات گسترده مخالفان دولت است که از 21 نوامبر سال گذشته به دنبال خودداری رییس جمهوری اوکراین از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا آغاز شد و تا کنون ادامه داشت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA